۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

پنج نکته با اهمیت هنگام ساخت سایت

پنج مساله با اهمیت هنگام طراحی وب سایت
این مقاله توسط مرکز طراحی وب سایت ارزان و بهینه سازی سایت ایفانت آماده سازی گردیده است.

نکته 1: از لینکهای حرکت دار بپرهیزید !
در طراحی صفحات خود سعی کنید از بکار بردن لینکهایی که در حال حرکت هستند یا لینکهایی که دائما تغییر رنگ می دهند یا چشمک می زنند پرهیز کنید . همچنین سعی نکنید که لینکهای بازدیددیده شده و بازدید نشده را با تفاوت رنگ از یکدیگر متمایز کنید . تصور بر این است که اینکار بازدید کننده را در پیدا کردن راهش در میان صفحات یاری خواهد کرد اما بررسی ها نشان داده اینکار تنها باعث سردرگم شدن بازدید کننده ها می شود !

نکته 2 : فقط چند کلیک آنورتر!
محتویات سایت خود را همیشه در دسترس بازدید کننده نگاه دارید . هر صفحه از سایت شما باید از طریق هر صفحه دیگر قابل دسترسی باشد . سعی کنید پیوندهای میان صفحاتتان را بگونه ای طراحی کنید که بازدید کننده در هر کجای سایت که باشد بتواند با حداکثر 4 کلیک خود را به صفحه مورد نظر برساند. شما باید به طور مرتب شکل صفحات و ارتباط بین آنها را در سایتتان بررسی کرده و مشکلات احتمالی را بر طرف کنید. بازدید کننده ها برای این به سایت شما می آیند که با شما و خدماتتان آشنا بشوند پس بهتراست کاری نکنید که آنها مجبور شوند برای کسب اطلاعات در سایت شما حفاری کنند!

نکته 3 : جستجو چرا ؟ فقط لینک !
برخی از سایتها سیستمی برای جستجو در میان اطلاعات خود دارند . اما سعی کنید تا جایی که ممکن است از قرار دادن این سیستم در سایتتان بپرهیزید. حتی بهترین موتورهای جستجو هم در گاهی موارد نتایجی غیر از آنچه که شما می خواهید به شما ارائه می دهند و این باعث گیج و گم شدن شما در میان صفحات می گردد. در ضمن بیشتر کاربران هم طرز استفاده موثر از موتورجستجو را بلد نیستند. بنابراین پیشنهاد می شود که بجای استفاده از سیستم جستجو در سایتتان پیوندهای بین صفحاتتان را طوری منظم و کارا طراحی کنید تا کاربران براحتی بتوانند از طریق لینکها به اطلاعات مورد نیاز خود دستیابی پیدا کنند و نیازی به استفاده از سیستم جستجو نباشد.

نکته 4 : مسیرهای متعددی در نظر بگیرید !
سعی کنید در طراحی پیوندهای بین صفحات سایت خود به گونه ای عمل کنید که برای رسیدن به هر صفحه بیش از یک راه وجود داشته باشد و کاربران خود را به یک مسیر محدود نکنید . به عنوان راه حل در بیشتر سایتها از منوهای کرکره ای استفاده می شود که راهی موثر برای قرار دادن مسیرهای مختلف در صفحه است بدون اینکه فضای زیادی در صفحه اشغال کند.

نکته 5 : اطلاعاتتان را یک جا کنید !
سعی نکنید در سایتتان محل های زیادی را طراحی کنید و اطلاعاتتان را در میان آنها پراکنده کنید چون در این صورت ممکن است کاربرانتان در میان انبوه صفحات سایت شما سردرگم شوند ! پراکندگی اطلاعات جزو مشخصه های یک وب سایت زیبا نیست.

این مقاله توسط مرکز طراحی سایت ارزان و بهینه سازی سایت ایفانت تهیه شده است.
کلمات کلیدی : طراحی سایت,طراحی سایت ارزان, سئو


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر