۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

4 مساله با اهمیت هنگام طراحی وب سایت

این مطلب توسط مرکز طراحی سایت ارزان ایفانت آماده سازی گردیده است.
 نکته 1: از لینکهای متنی استفاده نمایید!
شاید استفاده از تصاویر یا شکلهای گرافیکی در سایت بسیار وسوسه انگیز و اغوا کننده باشد اما بعضی مواقع یک کم هم بسیار زیاد است ! تا جایی که برایتان امکان دارد سعی کنید که پیوندهای موجود بین صفحاتتان را بصورت لینک های متنی طراحی کنید، زیرا این نوع لینکها خیلی موثر تر از لینکهای تصویری یا گرافیکی عمل می کنند . مطالعات نشان داده که اکثر بازدید کنندگان سایتها ابتدا لینکهای متنی را خوانده و سپس به سراغ لینکهای تصویری یا گرافیکی می روند .

نکته 2: یک راه حل خوب برای استفاده از لینکهای گرافیکی!
اگر شما ناچارید که از لینکهای تصویری یا گرافیکی در وب سایتتان استفاده نمایید باید از پارامتر Alt برای تصویرتان استفاده کنید . استفاده از این پارامتر در طراحی لینکهای تصویری باعث می شود که کاربرانی که از کاوشگرهای متنی مانند lynx استفاده می کنند یا کاربرانی که گرافیک و تصویر را در جستجوگرهای خود غیر فعال کرده اند نیز بتوانند راه خود را در بین صفحات وب سایت شما پیدا کنند .به علاوه سعی کنید حتما در قسمت پایین هر صفحه با استفاده از لینکهای متنی راهنمایی واضح از سایتتان ارائه دهید تا صفحات اصلی سایت شما از این طریق نیز قابل دسترسی باشند .

نکته 3: یک صفحه با سرفصل نقشه سایت طراحی کنید .
صفحه نقشه سایت می تواند یک راهنمای خیلی خوب برای کاربران سایت شما باشد. در طراحی صفحه نقشه سایتتان سعی کنید از یک ساختار درختی استفاده کنید بگونه ای که بخشهای مهم سایت بطور واضح در آن مشخص شده باشد و صفحات مربوط به هر کدام از بخشها به شکل زیر مجموعه آن قسمت نمایش داده شوند . برای مثال می توانید سایت خود را به 4 بخش اصلی شامل محصولات، خدمات، سوال های رایج و تماس تقسیم کرده و عناوین صفحات مربوط با هر یک از این بخش ها را در زیر آن قرار دهید بصورتی که به صفحه مربوط به خود لینک شوند . برای آشنایی بیشتر با ساختار نقشه سایت پیشنهاد می کنم که به چند وب سایت بزرگ مراجعه کنید و صفحه نقشه آنها را بررسی کنید.

نکته چهارم : از بکار بردن فریم اجتناب کنید.
تا جایی که امکان دارد سعی کنید از بکار بردن فریم در طراحی وب سایتتان پرهیز کنید. بیشتر مرورگرهای متداول با نمایش فریم ها مشکل دارند و ممکن است کاربران هنگامیزمانی که در صفحه مقابل خود با چندین اسکرول بار متفاوت روبرو می شوند به طور کامل گیج شوند ! اگر مجبورید که حتما از فریم ها در طراحی سایت خود استفاده کنید پس خودتان را برای دوبرابر شدن کار آماده کنید زیرا لازم است که یک نسخه بدون فریم هم از سایتتان بسازید تا کاربرانی که کاوشگرهای آنها فریم ها را پشتیبانی نمی کند هم بتوانند از سایت شما استفاده نمایند.

این مطلب توسط مرکز طراحی سایت ارزان ایفانت تهیه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر