۱۳۹۴ شهریور ۲۱, شنبه

اطلاعاتی در مورد بعضی کشورها برای مهاجرت به به آنها

عنوان : آشنایی با برخی کشورها برای مهاجرت به به آنها

جهت انجام امور اقامت هلند اطلاعاتی برای شناخت بهتر این کشورها در زیر آمده است.

آشنایی با سوئد

سوئد کشوری است در شمال اروپا در شبه‌ جزیره اسکاندیناوی. این کشور از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرق با دریای بالتیک و از جنوب غرب با کشور دانمارک همسایه ‌است.سوئد یکی از کشورهای اروپایی و حوزه شنگن میباشد که شاید به جرات میتوان گفت که از بهترین کشورهای جهان میباشد همچنین شهروندان سوئد از لحاظ کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارند که این موارد باعث افزایش تقاضا برای دریافت اقامت و مهاجرت به سوئد شده است.سوئد با مساحتی بیش از 450 هزار کیلومتر مربع، چهارمین کشور بزرگ اروپا از نظر مساحت می ‌باشد.به محض دریافت کارت اقامت سوئد می توانید از مزایای شهروندان اروپایی همچون استفاده از بیمه، افتتاح حساب در بانک های معتبر بین المللی، خرید ملک و وام بانکی، تسهیلات دانشگاهی و خدمات درمانی بهره مند شوید. همچنین درخواست دریافت ویزا برای کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس برای دارندگان اقامت اروپا به سهولت انجام می شود.بنا بر قوانین مهاجرتی کشور سوئد، افرادی با سابقه مدیریت یک تجارت شخصی و یا مدیریت شرکتی با دارا بودن حداقل 50 درصد از سهام آن، در صورتی که توانایی برقراری ارتباط و انجام امور تجاری به زبان سوئدی یا انگلیسی را دارا باشند، با داشتن برخی شرایط دیگر می توانند اقامت دائم سوئد را برای خود و خانواده خود دریافت نمایند.

آشنایی با نروژ

کشور های اسکاندیناوی یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت هستند. زیرا از حیث رفاه اجتماعی حرف اول را در بین کشور های دنیا می زنند. یه همین دلیل است که ما مهاجرت به نروژ را به شما پیشنهاد می کنیم. نروژ دارای خصوصیات خاصی می باشد که این کشور را از سایر کشورهای جهان متمایز می کند.چاه های غنی نفت، جاذبه های توریستی بی نظیر این کشور از جمله این خصوصیات است. که موارد ذکر شده در مطالب فوق باعث افزایش مهاجرت به نروژ می شود.اين كشور شامل 19 استان و 448 شهرستان مي‌باشد، بخشداري هر شهرستان در زبان نروژي كمدن نام دارد كه موظف به اجراي قوانين و سروسامان دادن به زندگي مردم هستند. اين كشور با توجه به وسعت بالاي 300هزار مترمربعي جمعيتي در حدود چهارميليون و 380 هزار نفر دارد.امروزه نروژ يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان محسوب مي‌شود چرا كه كشاورزي در اين كشور از رونق بسيار بالايي برخوردار است و حتي يكي از بهترين و مرغوب‌ترين چاه‌هاي نفت دنيا را دارا مي‌باشد كه عده زيادي در پالايشگاه‌هاي نفت مشغول به كار هستند. میزان تحصیلات در نروژ، درآمد ماهانه، امید به زندگی، بهداشت و تغذیه منطبق بر استانداردهای سازمان ملل می‌باشد و این استانداردها كاملا رعایت شده است. امید به زندگی در بین مردم این كشور تا 79 سال هم افزایش یافته است و موجب شده مردم آینده روشنی را برای خود تصور كنند. پایتخت این كشور اسلو می‌باشد وطبق استانداردهای متعارف زندگی در رده اول می‌باشد.

آشنایی با ترکیه

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، نقطه تلاقی دو قاره مهم آسیا و اروپا محسوب می شود. ترکیه در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا واقع شده این کشور از سه طرف به وسیله دریا احاطه شده است. از نظر وسعت ، ترکیه با ۵۸۰/۷۸۰ کیلومتر مربع مساحت سی و پنجمین کشور جهان محسوب می گردد. ترکیه دو همسایه اروپایی و شش همسایه آسیای دارد.این کشور حدود ۷۲میلیون جمعیت دارد، بنابر آخرین آمار موجود در ترکیه حدود ۹۸%جمعیت این کشور را مسلمان و ۲%را مسیحیان و کلیمیان و دیگر ادیان تشکیل می دهند. آخرین قانون مربوط به اشتغال خارجیان که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند در سال ۲۰۰۳به تصویب رسید.به واسطه این قانون کوشیده شده است صدور اجازه کار برای افرادی که قصد اقامت در ترکیه را دارند تنها از یک مرکز انجام پذیرد در حالی که قبلا از سوی چندین مرکز ارائه می شد، .در حال حاضر بر اساس قانون شماره ۴۸۱۷سه نوع اجازه کار برای سه گروه مختلف پیش بینی شده است. این گروهها شامل اجازه کار مدت دار و نامحدود برای کارکنان وابسته و کارکنان مستقل و موارد استثنائی می باشد. بر اساس این قانون ، متقاضیان مهاجرت و اقامت در ترکیه می توانند از اجازه کار مدت دار و یا نامحدود به شرط به جا آوردن شرایط مورد نیاز، بهره مند گردند. مدت اعتبار اجازه کار مدت دار بر اساس قرارداد کار، یکسال بوده و برای کار در محل کار مشخص و حرفۀ خاصی صادر می گردد. پس از پایان یکسال اجازه کار برای همان شغل و محل کار تا سه سال دیگر تمدید می شود. پس از سه سال نیز این مجوز تا شش سال می تواند تمدید گردد.

آشنایی با هلند

هلند یک کشور پیشرفته و از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است که بدلیل رفاه و تأمین اجتماعی مناسب، کار پاره وقت برای دانشجویان و اشتغال تمام وقت فارغ التحصیلان در آن بسیار مورد توجه جویندگان تحصیل و اشتغال است. حتی یک سال تحصیل در هلند منجر به مدرک,برای شما حق برخورداری از ویزای کار را فراهم مینماید که باعث بهتر شدن شرایط برای اقامت هلند میشود.هلند در واقع یک دلتای سرسبز است که رودخانه‌هایی چون راین از میان آن می‌گذرد. از این رو هلند کوه ندارد و ارتفاع بلندترین تپه در جنوب این کشور ۳۲۲متر بیشتر نیست. خاک هلند بیشتر ماسه‌ای ست. بخش‌های وسیعی از سرزمین هلند را کشتزارها و چراگاه‌های سرسبز تشکیل می‌دهند و دریاچه هاو نهرها و جنگلهای طبیعی و مصنوعی در آن به وفور یافت می‌شود.زبان رسمی هلند شاخه‌ای از زبان های ژرمنی است و به  آلمانی شباهت‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند. در کشور هلند در حدود ۶۵هزار فارسی ‌زبان ، ۳۰هزار ایرانی و ۳۵هزار نفر از کشور افغانستان سکونت دارند.این در مقطع کارشناسی فرصت تحصیل در هلند رابرای دانشجویان بین المللی را محیا کرده تا متقاضیان به ادامه تحصیل در کشور هلند بتوانند از عالی ترین شرایط تحصیلی بهره مند شوند و مدرک تحصیلی خود را از با اعتبارترین دانشگاه های کشور دریافت نمایند.دوره کارشناسی در هلند ۴-۳ سال و کارشناسی ارشد بین ۲-۱ سال است. شهریه دانشگاه های کشور هلند در یک سال در حدود 4000تا15000 یورو و در برخی از رشته ها 30000 یورو میباشد و هزینه زندگی در حدود 10000 یورو سالانه است. برای تحصیل در کشور هلند در مقطع کارشناسی شما باید مدرک آیلتس 6 آکادمیک را داشته باشید.

آشنایی با دانمارک

کشور پادشاهی دانمارک شامل دانمارک ، جزایر فارائو( شامل 18 جزیره) و گرینلند ( بزرگترین جزیره جهان ) بوده و در شمال غرب قاره اروپا واقع شده است. دانمارک یک کشور کوچک ، مسطح و غیر کوهستانی است که بین دریای شمال و دریای بالتیک قرار دارد و با کشورهای سوئد از شرق ، نروژ  از شمال و آلمان از جنوب همسایه میباشد. ا این کشور از شبه جزیره یولند و 406 جزیره دیگر تشکیل شده است. دانمارک 43094 کیلومتر مربع و جمعیت آن بالغ بر 5 میلیون 500 هزار نفر می باشد که از این تعداد بیش از 460 هزار نفر را خارجی ها تشکیل میدهند که اکثریت آنها از اتباع ترکیه، پاکستان، عراق، ایران، سومالی و یوگسلاوی سابق هستند. دانمارک در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکی از فعالترین اعضا در جذب نیروی متخصص کار از سراسر دنیا می باشد.برنامه گرین کارت این کشور با دادن اقامت دانمارک به متقاضی به دنبال جبران کمبود نیروهای متخصص به ویژه از کشورهای خارج از حوزه اتحادیه اروپایی جهت مهاجرت به دانمارک ارائه شده است. این برنامه دارای سیستم امتیاز بندی می باشد بعبارت دیگر  متقاضیان مهاجرت به دانمارک برای بدست آوردن این کارت باید حداقل امتیاز لازم را بدست آورند.در صورت موفقیت در اخذ گرین کارت دیگر نیازی به گرفتن اجازه کار نخواهید داشت. اما اجازه خود اشتغالی یعنی راه انداختن یک کسب و کار با مدیریت خود را نخواهید داشت. قوانین تمدید اقامت دانمارک از اول ژانویه 2015 تغییر یافته است. بر اساس قانون جدید در ابتدا به شما اقامت 2 ساله اعطا می شود؛ قبل از پایان این مدت می توانید به مدت 3 سال آن را تمدید کنید.

 مهاجرت به ترکیه  -  اقامت ترکیه  -  مهاجرت به سوئد  -  اقامت سوئد  -  اقامت استرالیا  -  مهاجرت  -  اقامت استرالیا 

مواردی که در بالا ذکر شده برای آشنایی با کشورها برای اقدام جهت اقامت ترکیه می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر