۱۳۹۴ آبان ۱۳, چهارشنبه

راه های تحصیل در کشور سوئیس

عنوان : نکاتی در مورد تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس

اگر شما متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس می باشید این مقاله می تواند شما را در این زمینه یاری نماید.

شرایط زندگی

یکی از مسائلی که برای تحصیل در کشور باید در نظر گرفته شود شرایط زندگی و هزینه ی زندگی درآن کشور است. در کشور سوئیس هزینه ی زندگی متفاوت است به این ترتیب که میانگین هزینه ها در شهر های ژنو و زوریخ بسیار بالا است و این هزینه ها در مقایسه با کشور اتریش که هزینه تحصیل در این کشور تقریبا رایگان است مورد بررسی دانشجویان  قرار می گیرد. اتریش کشوری است که کمترین نرخ بیکاری و قویترین قطب اقتصادی را به خود اختصاص داده است به طوری که دارای قیمتی مناسب برای اجاره ی مسکن و دفترکار می باشد و این اجاره ها در قیاس با کشور سوئیس که اجاره یک اتاق یک نفره 450  فرانک یعنی 800000 در ماه است  بایستی مورد بررسی دانشجویان قرار  گیرد.

 

دانشگاه های تحصیلی در سوئیس

 سوئیس دارای ۱۰ دانشگاه و ۲ دانشگاه پلی تکنیک دولتی میباشد که هزینه های آنان توسط دولت مرکزی پرداخت میگردد. .این دانشگاه ها دامنه وسیعی از فرصت های تحصیلی و یا تحقیقاتی در سطوح مختلف را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می نماید. پلی تکنیکهای زوریخ و لوزان از پیشگامان جهان در تحصیل علم و مهندسی و پژوهش می باشند که در رنکینگهای جهانی معمولا یک و یا نهایتا دو رقمی هستند و در دانشگاه های این کشور دوره های جامع  را در رشته ها گوناگون عرضه می شود.

اسامی دانشگاه های سوئیس به شرح زیر است:

 

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی، ممتاز

Universität Basel )Basel University)

Université de Fribourg )Fribourg University)

Université de Lausanne )Lausanne University)

Université de Neucahtel )Neucahtel University)

Ecole Polytechnique Fédérale de lausanne (EPFL) )– Federal Institute of Technology lausanne)

Hochschule St. Gallen Für Wirtshafts, Rechts – und Sozialwissenschaften

Universität Bern )Bern University)

Université de Geneve )Geneve University)

Universita della Svizzera Italiana )University of Lugano)

Universität Zürich )Zurich University)

 

 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، خوب

Webster University Geneva

Haute Ecole d’Ingenierie et de Gestion du Canton de Vaude

Ecole Hoteliére de Lausanne

Haute Ecole Spécialiséé de Suisse Occidentale

 

بورسیه در سوئیس

کشور سوئیس اهداف بلند مدتی در زمینه آموزش دارد. .سوئیس کشوری است که منابع آن بر پایه ی دانش و پژوهش واقع شده و هدف اصلی این کشور برپایه ی نوآوری و تحقیق در زمینه تجارت واقع شده است و لازم به ذکر است بیشتر دانشجویان خارجی در زمینه ph.d در سوئیس تحصیل می کنند. سوئیس کشوری است که بیشترین میزان بودجه و ثبت اختراع را به خود اختصاص داده است.

اخذ ویزای تحصیلی در سوئیس امری دشوار است بدین ترتیب که دانشجو باید دارای معدل بالا، نمره Ielts  بالا و کم سن باشد.  تحصیل در سوئیس با کشورهای اروپائی نظیر پرتغال و استرالیا مورد بررسی دانشجویان قرار می گیرد همان طور که ذکر شد اخذ ویزای کشور سوئیس برای دانشجویان امری دشوار است که اخذ این بورسیه در کشور هائی نظیر اتریش و پرتغال براحتی انجام می گیرد. برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال نیازی به نمره بالا ielts  و نمره بالا  نیست این شرایط، این امکان را به دانشجویانی که در دانشگاه سراسری تحصیل می کنند فراهم می کند که در دانشگاه های معتبر غرب اروپا دررشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل کنند و اگر دانشجویی که قصد ادامه تحصیل در پرتغال را دارد دارای معدل بالا باشد اخذ بورس تحصیلی رایگان در کشور پرتغال امری ساده و امکان پذیر است.

هزینه تحصیل در سوئیس در مقایسه با کشور هایی مانند اتریش و پرتغال مورد قیاس دانش جویان قرار می گیرد که بسیار گران است بدین ترتیب که در دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان به طور تقریبی ترمی 700 فرانک در دانشگاه های دولتی است و ترمی 4000 فرانک دردانشگاه های خصوصی است. در صورتی که این هزینه در کشور اتریش 380  یورو می باشد.

زبان تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس به زبان های فرانسوی انگلیسی و آلمانی است. البته این نکته را باید متذکرشد که دارای دانشگاه معتبر انگلیسی زبان هم است.

 

تحصیل در مقطع لیسانس

دانشجویانی که  قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئیس را دارند می توانند با بهمراه داشتن مدارک زیر در دانشگاه های کشور سوئیس اقدام فرمائیند.

1-دیپلم و ریز نمرات

2-پیش دانشگاهی و ریز نمرات

3-شناسنامه و پاسپورت

 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را در مقطع لیسانس به اتمام می رسانند می توانند برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های معتبر اروپائی اقدام کنند و بعد از اتمام دوره فوق لیسانس می توانند برای اخذ اقامت کاری این کشوراقدام نمایند. مدارک لازم برای تحصیل درمقطع فوق لیسانس به شرح ذیل می باشد:

1-ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات

2-ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات

3-ترجمه مدرک لیسانس و ریز نمرات

4-کارت شناسایی و ترجمه انگلیسی کارت شناساییو گذرنامه


دکوراسیون داخلی و دکوراسیون  و دکوراسیون  
طراحی دکوراسیون 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر