۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

آشنایی از تاریخچه لباس عروس و مدلها و رنگهای مختلف لباس عروس

لباس عروسی، پوششی بی نظیر و خاص است. در کنار زادروز و مراسم تدفین، عروسی یکی از سه موقعیت مهم و عظیم در زندگی هر فرد است و تنها موقعیتی است که فرد در تعیین چگونگی آن و عظمت و جلوه برگزاری مراسم عروسی، وظیفه اصلی را بردوش دارد.

روز عروسی برای عروس، بیشتر از آنچه که برای داماد مهم است، دارای اهمیت است و روز بزرگ زندگی او محسوب می شود. در تمام تاریخ، زنان همواره سعی می کردند تا لباس عروس تکی داشته باشند که با شرایط و فضای جشن و سرور متناسب باشد و باعث بشود تا عروس زیبا را زیباتر از آنچه هست، نشان بدهد و مراسم عروسی که چندان باشکوه نیست، با انتخاب یک آرایشگاه عروس و لباس عروس خوب حداقل خوب و با جلال به نظر برسد.
در دوران کهن عروس ها برای نشان دادن خوشحالی خود، از رنگ های شاد و روشن برای لباس عروس استفاده می نمودند. رنگ سفید مدتی طولانی است که به عنوان رنگی سنتی و رایجش برای لباس عروس پذیرفته شده است، اما لباس عروس همیشه به رنگ سفید نبوده است.
پیش از آن دخترها، بسته به شرایط اجتماعی خود، مدلهای متنوعی از رنگ ها و مواد را برای لباس عروس انتخاب می کردند.

 در آن دوره رنگ سفید نشانه پاکی و عفاف نبود، بلکه رنگ آبی دارای این معنا بود.در واقع تعداد زیادی از دختران به همین بهانه رنگ آبی را برای لباس عروس خود انتخاب می کردند.

و رنگ سفید نشانگر ثروت و قدرتمندی بود.محور توجه لباس عروس از سال ۱۹۵۰ تغییر شد. امروزه بیشتر ازهمه، تاکید بر روی شخصیت خود عروس است.در این دوره عروس ها می توانند تقریبا ازهر مدل و سبک لباسی برای آیین ازدواج خود استفاده کنند، یک لباس دیزاین شده بسیار تزئین شده و مجلل یا حتی یک پیراهن ساده غیر رسمی. هر سبکی که عروس انتخاب کند تا زیباتر به نظر برسد، قابل قبول است.بنابراین شما می توانید هر رنگی را برای لباس عروس خود انتخاب کنید،

منبع: مطالبی در ارتباط با انواع مدل لباس عروس و رنگ آن و نگاهی به تارخچه لباس عروس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر