۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

آشنایی از عمل های جراحی زیبایی و یا عمل پلاستیک و شناختن اقسام جراحی های زیبایی

شناخت از جراحی های جراحی زیبایی و یا جراحی پلاستیک و شناختن اقسام جراحی های زیبایی  

جراحی زیبایی، به اعمال جراحی پزشکی می‌گویند که برای تغییر و زیباسازی یا رفع آسیب‌های ظاهری بخشی از صورت یا بدن انجام می‌شود. این نوع جراحی شامل موارد بسیار زیادی از جمله موارد زیر است:
جراحی و عمل بینی, جراحی زیبایی پستان, برجسته سازی گونه, برجسته سازی لب ها, رفع افتادگی پلکها, افزایش قد
به طور کل و بسیار دقیق تر می‌توان جراحی زیبایی (پلاستیک و لیزر) را به شاخه‌های زیر تقسیم کرد: زیبایی صورت, زیبایی غبغب و گردن, زیبایی شکم - پهلو و پشت, زیبایی سینه, زیبایی بازو و ران‌ها و کاشت مو

در دهه واپسین، عنایت خاصی به مبحث پزشکی در شکل جامعه شناسی پزشکی شده است، يکی از اين موردهای مهم، زيبايی با جراحی پلاستيک است. از آنجا که در جامعه امروز به دلایل متعدد و پافشاری بر بعضی معیارهای زيبايی(خواه درست و خواه نادرست)، نوع ظاهر از اهميت خاصی برخوردار شده است.

نتايج يافته ها نشان می دهد که بين متغيرهای سن ، وضعيت تأهل، سرمايه فرهنگی ، باورهای دينی و گرايش به جراحی پلاستيک رابطه معنی داری وجود دارد. همچنين، در مجموع، متغيرهای مورد استفاده؛ يعنی سرمايه فرهنگی ، سرمايه اجتماعی و باور دينی توانسته اند 22 درصد تغييرات متغير وابسته(جراحی پلاستيک) را تبيين نمايند.

مدرنیته، رشد سالمندی، فرد گرایی و افزایش تکنلوژی شرایطی را ایجاد کرده است که به قول جامعه شناسان امروز دیگر “بدن طبیعی” جای خود را به “بدن اجتماعی” داده است. همگان به ظواهر خود اهمیت می دهند و نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که زیبایی و ظاهر آراسته رابطه تنگاتنگی با اعتماد به نفس افراد در جامعه دارد.

از طرف دیگر دانش پزشکی به یافته های یسیاری دست یافته است، رسانه های جمعی مردم را با شرایطی روبرو کرده است که در گزشته امکان رویارویی با آن نبوده است. همه اینها دلیلی شده است که تمایل به عمل زیبایی در جوامع افزایش فراوانی داشته باشد.

منبع:آشنایی با جراحی پلاستیک و اقسام مختلف آن (جراحی پلاستیک یا زیبایی)

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر