۱۳۹۶ مرداد ۲, دوشنبه

آموزش تعمیرات موبایل :موبایل

آموزش تعمیرات موبایل :موبایل دستگاهی می باشد برای فرستادن و گرفتن ارتباط تلفنی از طریق امواج رادیویی در پهنای بزرگ زیاد. منظور از گوشی  اینمی باشد که برای رابطه به شبکهٔ موبایل  به کار می آید.

 آموزش تعمیرات موبایل این دستگاه نخستین بار توسط کارخانه آمریکایی موتورولا در زمان ۳ آوریل ۱۹۷۳ با جرمی نزدیک به دو کیلوگرم ساخته گردید. تلفن همراه مدل های مختلفی دارا می باشد و از طریق کمپانی‌ های تولید کننده ی گوناگونی تولید می‌شود و به بازارمی آید.

 برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی همراه در دنیا شامل نوکیا، سامسونگ الکترونیکس، ال‌جی الکترونیکس، موتورولا، سونی، اپل و اچ‌تی‌سی هستند.

طبق آخرین آمار جهانی (در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۵) تعداد مشترکان تلفن همراه  ۷٫۲ میلیارد نفر برآورد شده که البته رقم واقعی افراد ۴٫۹ میلیارد نفر است زیرا بعضی افراد  آموزش تعمیرات موبایل بیش از چند خط و اشتراک دارند.

تعداد گوشی‌های فروخته شده در بازه زمانی نیمه دوم سال ۲۰۱۵ نیز ۳۴۰ میلیون دستگاه اعلام شده که ۴۵ درصد آن را اسمارت فون‌ها(تلفن های هوشمند) تشکیل می‌دهد.

در تلفن‌های همراه به صورت معمول یک مجموعه نرم‌افزار یا سیستم‌عامل برای کنترل سخت‌افزار به کار می‌رود و برنامه‌های جانبی توسط سیستم‌عامل اجرا می‌شوند. از سیستم‌های عامل معروف برای گوشی ، می‌توان به اندروید، آی‌اواس و ویندوز فون اشاره کرد.

تعمیر موبایل
برای تعمیر موبایل باید دوره‌های مربوطه را گذراند و در کنار آن دانش الکترونیکی را به اندازه کافی افزایش داد. مشکلاتی که برای موبایل‌ها بوجود می‌آیند به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند.

برای تعمیرات نرم‌افزاری راه‌های ساده و آسانتری وجود دارد آموزش تعمیرات موبایل . برای تعمیرات مربوط به سخت‌افزار باید کمی جانب احتیاط را رعایت کرد چرا که این کار نیاز به تخصص بالای الکترونیکی دارد.

 به طور خاص به دلیل پیشرفته شدن تجهیزات موبایل‌ها کار کردن با آنها هم نیاز به تخصص بیشتری دارد. گاهی دیده می‌شود که وقتی توسط شخصی مبتدی تعمیر سخت‌افزار انجام می‌شود برای قسمت دیگری از موبایل مشکل بوجود می‌آید.

بررسی‌ها در زمینه میزان استفاده از تلفن‌های همراه نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم در حالی به خواب می‌روند که تلفن همراه  خود را در دست دارند یا آن را کنار خود گذاشته‌اند.

 بر اساس پژوهشی که در کشورهای آمریکا، انگلیس، برزیل، چین، اسپانیا، مکزیک و هند انجام شده است، فناوری نوین ارتباطی ازجمله گوشی ،  آموزش تعمیرات موبایل جزو جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است و هر روز وابستگی افراد به آن بیشتر می‌شود.

بنابه پژوهشی یک متخصص علوم رفتاری اعلام کرد، ۶۰ درصد از دختران موردِ پژوهش از گوشی‌های همراه برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های مرتبط استفاده می‌کنند و ۳۰ درصد آنها هنگام اتمام شارژ

یا جا ماندن تلفن یا قطع آن به هر شکلی دچار استرس می‌شوند، وی با اشاره به اینکه دختران دو برابر پسران به تلفن همراه  وابستگی دارند، درنتیجه از اعتیاد دو برابری دختران نسبت به پسران در زمینه استفاده از گوشی  بر اساس این پژوهش انجام‌شده خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر