۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

برای طراحی وب سایت استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی بهتر است یا asp ؟

برای طراحی وب سایت استفاده از زبان برنامه نویسی php بهتر است یااینکه ای اس پی؟

برای انجام ساخت وب سایت استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی بهتر است یااینکه ای اس پی؟


هر دو طریقه زبان برنامه نویسی تحت وب ، متداول ترین زبان ها برای انجام ساخت وب سایت های قابل تغییر است.

از نظر کارایی می شود گفت که هر جفت یک کارایی دارند و اختلاف این زبان ها در طریقه نوشتن

 کدهای آنها میباشد.

خیلی از چیزهایی که یک برنامه نویس و طراح سایت نیاز دارد برای PHP بسرعت یافت می شود از انواع سیستم های مدیریت محتوا ( CMS ها ( گرفته تا فریم ورک ها و همین عمومیت یکی از مزایای این زبان است. همچنین تقاضا برای طراحی سایت هایی با زبان php بیشتر از asp میباشد به همین دلیل میتوان گفت که در میان عموم کاربران ، php به علت لایه باز بودن و سازگاری با هاست لینوکس و ویندوز از محبوبیت بیشتری برخودار است.

در زمینه محبوبیت ، بزرگترین سایت های دنیا از میان این زبان ها برای طراحی سایت خود پی اچ پی را انتخاب کرده اند ، انتخابی که قطعا بر اساس بررسی هایی دقیق صورت گرفته است. سایت هایی نظیر گوگل ، یاهو ، فیس بوک و بسیاری از سایت های بزرگ دیگر بر اساس PHP نوشته شده اند که این مورد نیز به محبوبیت بیشتر پی اچ پی اشاره میکند.

امنیت کدام یک قوی تر است؟

در حالت کلی میتوان گفت که سایت هایی که با این دو زبان کدنویسی شده اند ، هم میتوانند دارای مشکلات امنیتی باشند به همین دلیل میتوان گفت که هر دو از نظر امنیتی در یک سطح قرار دارند اما عده ای معتقدند که به علت استفاده سایت هایی نظیر گوگل از پی اچ پی ، ممکن است امنیت پی اچ پی بیشتر باشد.

رتبه بندی های سایت در موتور جستجوی گوگل

برخی از افرادی که کار آموزش بهینه سازی سایت انجام میدهند اعتقاد دارند به دلیل اینکه زبان برنامه نویسی گوگل پی اچ پی میباشد ، سایت هایی که با این زبان کدنویسی شده اند از سئوی بهتری برخودار هستند اما این ادعا را هیچوقت مسئولین گوگل تایید نکرده اند به همین دلیل میتوان گفت که تفاوتی میان رتبه بندی در موتورهای جستجو میان این دو زبان وجود ندارد.


نتیجه گیری
میتوان گفت که پی اچ پی از محبوبیت بیشتری برخوردار است ولی این مسئله دلیل بر ضعیف بودن asp نمیباشد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر