۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

راه های انتخاب درست کابینت فلزی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

عنوان : راه های سفارش به جا کابینت ام دی اف در چیدمان  داخلی آشپزخانه

آشپزخانه تاثیر زیادی در زیبایی منزل دارد پس باید به نقش آشپزخانه در طراحی داخلی منزل توجه کرد و به دکوراسیون آشپزخانه اهمیت داد.

شما ممکن است کابینتی در طراحی داخلی آشپزخانه تان داشته باشید که اگر بتوانید درب هایش را باز بگذارید و باعث ایجاد مزاحمت در فضای اطراف شان نشوند، کاراتر خواهند بود. یا ممکن است فضایی برای ماشین لباسشویی و خشک کن خود در خانه نداشته باشید و مجبور باشید آن ها را در آشپزخانه قرار دهید. شما نمی خواهید این لوازم نمایان باشند اما از طرف دیگر در دسترس بودن شان نیز مهم است. برای چنین شرایطی بهتر است از کابینت هایی با درب های پاکتی استفاده کنید که باز شده و سپس به دو طرف کابینت می لغزند یا درب های دو تاشو که در امتداد یا کابینت هم جوار روی هم تا می شوند.

آشپزخانه قلب گرم و تپنده خانه و خانواده است؛ هر چه تمیز‌تر، خوش رایحه‌تر و مرتب‌تر، بهتر! وسایل اضافه را جمع کنید و داخل کابینت‌ها بگذارید. آیا هر روز به آب‌میوه‌گیری، مخلوط‌کن، توستر و ساندویچ‌ساز احتیاج دارید؟ اگر نه، جای مناسبی در کابینت برای آنها در نظر بگیرید.

 یک حمله برق‌آسا به آشپزخانه بکنید، دستمال‌های لکه و کهنه و پاره، ظروف ارزان‌قیمت شکسته، روزنامه باطله را دور بریزید.

در آشپزخانه هر چه قفسه‌بندی بیشتر باشد، کار شما آسان‌تر است. برای مثال، زیر میز غذاخوری سبد سیب‌زمینی و پیاز را با سیم‌ محکم کنید و ببندید یا اگر فاصله طبقات قفسه‌های شما زیاد است، قفسه‌ای از چوب ببرید و روکش رنگی یا پارچه‌ای برای آن انتخاب کنید و داخل قفسه قرار دهید.

اگر برای مهره‌های کمر و مفصل زانو احترام قایل هستید، اشیای سنگینی را که دایم استفاده می‌شود، بالاترین و پایین‌ترین جا نگذارید و برای بلند کردن ظروف سنگین خم نشوید، روی دو پا بنشینید سپس ظرف را بلند کنید.

بسته به شکل و چیدمان آشپزخانه، اکثر ما بعضی از فرم های کابینت گوشه ای را داریم. کابینت های گوشه احتمالا منفورترین کابینت ها در آشپزخانه هستند. دلیل اصلی آن از دست دادن کالاهایی است که در انتها قرار گرفته اند و دسترسی به آن ها سخت است و در نتیجه معمولا فراموش می شوند.

امروزه اکسسوری های کشویی بسیاری برای کابینت های گوشه وجود دارد. این تجهیزات کشویی به شما این امکان را می دهند که به همه ی اشیا دسترسی آسان داشته باشید و نگران پیدا کردن آن ها نباشید.

فضای زیر کابینت های بالایی مکان مناسبی برای ذخیره سازی های اضافه است. از قفسه هایی استفاده کنید که به صورت خاص برای زیر کابینت جهت نگهداری اقلامی از قبیل ادویه جات طراحی شده اند، بنابراین هربار برای برداشتن شیء مورد نظر خود نیازی به زیر و رو کردن کل اشیا ندارید.

گیره هایی برای نگهداری لیوان ها، بطری ها و حتی گیاهان خانگی وجود دارد. این تجهیزات نه تنها قابلیت کاربری فضای آشپزخانه را بالا می برند، بلکه از نظر زیبایی بصری نیز ارزشمند هستند.

افزودن نورپردازی در زیر کابینت هم جذابیت این فضا را بیشتر می کند و هم نور مورد نیاز برای فضای کار روی کانتر را تأمین می نماید.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر