۱۳۹۵ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

توضیحاتی برای آشنایی با کشورهای مختلف جهت مهاجرت به

عنوان : شرط های حضور مهندسان در ترکیه و فعالیت های مجاز برای رشته های مهندسی در ترکیه

جهت آشنایی و انجام امور تحصیل در کانادا میتوانید مقالات این وبلاگ را مطالعه نمایید.

مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت یکی از کشورهای اروپایی مانند هر کشور دیگری از طریق مراجع قانونی در صورت داشتن شرایط لازم امکان پذیر می باشد.قوانین مهاجرت در کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا تقریبا یکی است.اما ابتدا قبل از مهاجرت و یا اقامت در این کشور ها باید با قاره اروپا و کشور های آن آشنا شد.قاره سبز و یا همان قاره اروپا که با قرار گرفتن در کنار آسیا در یک پهنه خشکی اوراسیا را تشکیل می دهند.این قاره در حدود 750 میلیون نفر جمعیت دارد.دلیل نامگذاری این قاره به نام قاره سبز این است که اروپا در منطقه معتدل شمالی قرار گرفته است و از لحاظ آب و هوایی در شرایط مساعدی قرار دارد.

این قاره دومین قاره کوچک جهان بعد از اقیانوسیه می باشد.از گنجینه های اصلی اروپا می توان به شهر های بزگ و تاریخی این قاره مانند : لندن، رم، مسکو، آتن، و برلین نام برد.از دیدگاه سیاسی قاره اروپا را به طور معمول به اروپای غربی و اروپای شرقی تقسیم می‌کنند. بیشتر کشورهای اروپای شرقی ازجمله روسیه، در دوره‌ای در زمره کشورهای بلوک شرق به شمار می‌آمدند و بخشی از آن‌ها نیز در میان کشورهای اتحاد شوروی بودند. خاک روسیه که بزرگ‌ترین کشور جهان است در هر دو قاره آسیا و اروپا گسترده شده‌است. با وجودی‌که بیشتر خاک روسیه در قسمت آسیایی آن قرار دارد، بیشتر جمعیت این کشور در بخش اروپایی که در غرب کوه‌های آرال است زندگی می‌کنند.

مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا از طریق ویزای شینگن یکی از راه های شناخته شده و معتبر در میان تمام کشور های اروپایی می باشد.برای اخذ اقامت اروپا از طریق ویزای شینگن باید مدارک و شرایط زیر را داشته باشید.

پاسپورت قدیمی ( در صورت وجود )
اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار و کپی آن
دوقطعه عکس ۳ در ۴ رنگی تمام رخ با زمینه روشن
پرینت گردش سه ماهه آخرحساب بانکی و موجودی بالای ۴۰۰میلیون ریال که توسط بانک مهر و امضا شده باشد
سند ملکی به نام شخص متقاضی و برای خانم های خانه دار کپی سند مالکیت و مدارک شغلی همسر
مدارک شغلی شامل یکی از این موارد : لیست پرداخت حق بیمه و یا کارت پرسلنی وزراتخانه و یا سازمان وابسته به ارگان دولتی برای شاغلین دولتی. گواهی اشتغال به کار خطاب به سفارت شامل سمت،تاریخ استخدام،میزان در آمد و زمینه فعالیت شرکت(در صورتی که شرکت خصوصی باشد لیست بیمه که نام مسافر در آن ذکر شده باشد.)کپی روزنامه رسمی ، اساسنامه ، جواز کسب ، پروانه مطب ، کارت نظام پزشکی(در صورت وجود هر کدام از موارد)




چک تضمین شده بانکی در وجه مسافر به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر بابت ضمانت بازگشت

شرایط اخذ ویزا اروپا (شنگن) :

تمامی مدارک ذکر شده در بالا باید به زبان انگلیسی باشند یا توسط دارالترجمه به زبان انگلیسی ترجمه شوند.ویزا شینگن ۱ ماه اعتبار دارد و ۱۵ روز می توانید در محدوده شینگن اقامت کنید.اخذ ویزا شنگن بیشتر از ۱۵ روزه برای کسانی که تا کنون ویزای شنگن دریافت نکرده اند ممکن نیست. اما دریافت ویزای بیشتر از ۱۵ روزه برای کسانی که قبلا حداقل یک ویزا شینگن در پاسپورت خود دارند امکانپذیر خواهد بود.در حال حاضر به علت روند آسان تر اخذ ویزا از طریق کشور ایتالیا ، ویزا شینگن از این کشور اخذ می شود که شما بعد از ورود به کشور ایتالیا می توانید به هریک از کشور های محدوده شینگن سفر کنید. البته این موضوع الزامی نیست ولی بهتر است رعایت شود.حدودا یک ماه از زمان تکمیل مدارک، زمان برای اخذ ویزا لازم است.بعد از تکمیل مدارک ویزا ، وقت مصاحبه حضوری و انگشت نگاری برای مسافرین تعیین می شود که حضور شخص متقاضی ویزا الزامی است. برخورد مسافرین در سفارت به روند اخذ ویزا بسیار کمک خواهد کرد.در یک خانواده پدر خانواده می تواند حمایت کننده اعضای خانواده باشد و ارائه یک سند ملکی به نام پدر خانواده کافی است.گرفتن ویزا باید در قالب تور ( بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، سایر خدمات) انجام شود.ضمانت بازگشت مسافرین باید به صورت وجه نقد یا چک تضمین شده ی بانکی در وجه مسافر باشد که در قبال رسید ممهور به مهر آژانس از مسافرین گرفته می شود. این مبلغ بعد از بازگشت مسافر از محدوده شینگن برگشت داده می شود.

کارت آبی (Blue Card)

اتحادیه اروپا قصد دارد در رقابت با دیگر کشورهای غربی بر سر افراد آشنا با تکنولوژی و خدمه بیمارستان ها که بیشتر از کشورهای در حال توسعه مهاجرت می کنند و دست یافتن به منابع کاری که می توانند کمبودهای موجود در اروپا را جبران کنند بیشتر تلاش کند.بر اساس این طرح مهاجرت افراد متخصص و خانواده‌هایشان به این اتحادیه تا حدودی تسهیل خواهد شد.از سال ۲۰۱۱ به بعد، نیروی کار متخصص هندی و روسی خواهند توانست با استفاده از «کارت آبی» (Blue Card) برای کار به اتحادیه اروپا وارد شوند. کشورهای عضو این اتحادیه سرانجام پس از ماه‌ها بحث و مذاکره، بر سر این موضوع به توافق رسیدند. اتحادیه اروپا قصد دارد با «کارت آبی» و با الگوی «کارت سبز» (Green Card) آمریکا، کمبود نیروی کار متخصص خود را جبران کند. با استفاده از «کارت آبی» دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای جهان سوم که دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های مورد نیاز یا دست‌کم ۵ سال سابقه کار هستند، باز می‌شود.برنامه Blu Card که گویا از برنامه کارت سبز آمریکا الهام گرفته شده و رنگ آبی آن اشاره به رنگ پرچم این اتحادیه دارد.اتحادیه اروپا قصد دارد در رقابت با دیگر کشورهای غربی بر سر افراد آشنا با تکنولوژی و خدمه بیمارستان ها که بیشتر از کشورهای در حال توسعه مهاجرت می کنند و دست یافتن به منابع کاری که می توانند کمبودهای موجود در اروپا را جبران کنند بیشتر تلاش کند.

قوانین Blue Card

سیستم کارت آبی به متقاضیان مهاجرت به اروپا فرصت می دهد سریع تر اجازه کار بگیرند، آسان تر مسکن پیدا کنند و اقامت اروپا را به صورت دائم بگیرند، و خانواده های آنها هم سریع تر و آسان تر به آنها بپیوندند. هر مهاجر تنها پس از این که ۱۸ماه با کارت آبی در یک کشور اروپایی کار می کند می تواند به یک کشور اروپایی دیگر برود، اما باید در اولین ماه پس از ورود به کشور دوم کارت آبی جدیدی تقاضا کند. در مقابل دارندگان گرین کارت ایالات متحده حق زندگی و کار در آمریکا به صورت دائم در این کشور را به دست می آورند.

شرایط دریافت کارت آبی
متقاضیان دریافت این کارت باید واجد شرایطی باشند که مدرک دانشگاهی و ارائه یک قرارداد کاری با درآمد سالانه دست‌کم ۴۴۸۰۰ یورو بخشی از آن است. دارندگان «Blue Card» به صورت خودکار دو سال اجازه اقامت اروپا و کار در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دریافت می‌کنند و این امکان را خواهند داشت که اقامت خود را تمدید کرده یا به دیگر کشورهای این اتحادیه مهاجرت کنند. علاوه بر این شرایط آسان‌تر هم برای مهاجرت خانواده این افراد به اتحادیه اروپا فراهم خواهد شد. البته این به آن معنا نیست که دارنده «کارت آبی» می‌تواند در تمام اتحادیه اروپا به دنبال کار بگردد.







شما می توانید مقالات بیشتری در ارتباط با مهاجرت به استرالیا در سایت ما مطالعه نمایید.

 مهاجرت به فرانسه ,  مهاجرت به اسپانیا ,  مهاجرت به ترکیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر