۱۳۹۴ آذر ۱۴, شنبه

مطالبی در مورد دوره آموزش تعمیر دستگاه MRT و تعمیر دستگاه PC3000 و آشنایی با این دستگاه ها

 عنوان : آشنایی با سرفصلهای دوره Network Plus و دلیل پیش نیاز بودن این دوره برای باقی دوره ها در شاخه شبکه

نتورک پلاس چیست ؟

 گواهینامه بین المللی Comptia Network+ نشانه واجد شرایط بودن در زمینه مهارت شبکه است . آزمون مربوطه مواردی از قبیل تکنولوژی های شبکه , انواع کابل یا رسانه شبکه , توپولوژی های شبکه , مدیریت و امنیت را پوشش می دهد . با داشتن این مدرک می توانید در زمینه مدیریت شبکه , تکنیسن شبکه , نصاب شبکه و کابل و کمک یار شبکه فعالیت کنید .دوره آموزشی +Network بیانگر توانایی شخص در زمینه عملکرد اجزای شبکه ،نصب،راه اندازی،عیب یابی اولیه سخت افزارهای شبکه نصب و راه اندازی سرویسها و آشنایی با پروتکلهای شبکه میباشد.مطالبی که تا اینجا بیان کردیم ترجمه ای از معرفی این گواهینامه در سایت رسمی سازمان کامپتیا بود . ولی به دلایل مسایل مختلفی که در ایران وجود دارد امکان دریافت این گواهینامه بین الملی در داخل ایران وجود ندارد همچنین حتی با دارا بودن این مدرک در داخل ایران امکان اشتغال در داخل ایران وجود ندارد.آنچه که برای شما اهمیت دارد و ارزشمند است این است که با گذراندن این دوره حتی در صورت عدم دریافت گواهینامه بین المللی آن یک شناخت جامع و کامل از مطالب کلی شبکه پیدا خواهید کرد و راه را برای یادگیری مهارت های پیشرفته تر شبکه هموار می کنید .در واقع بدون داشتن این دید کلی برای شما ممکن نخواهد بود تا در دوره های پیشرفته تر موفقیت کسب کنید . دوره Network+ در حکم نردبانی برای مراحل بعدی خواهد بود و اگر قصد یادگیری در زمینه مهارت های شبکه را دارید بایستی از اینجا شروع کنید .پیشنیاز تمام دوره های آموزشی شبکه ( مایکروسافت و سیسکو) آموزش Network+ است و علاقه مندان به دوره های سیسکو و مایکروسافت حتما باید این دوره ۳۶ ساعته را بگذرانند.

دوره network+ ، یک کلاس کوتاه مدت یک یا دو ماهه است که مبانی شبکه را به شما آموزش می دهد . این دوره آموزشی شما را در درک مباحث MCSE و Cisco کمک میکند . این دوره پیشنیاز MCSE و CCNA است. در این دوره آموزشی ، با مفاهیم اولیه شبکه آشنا شده و با توجه به قرار گرفتن در جو کلاس و رد و بدل شدن اطلاعات بین اساتید و دانشجویان ، شما برای انتخاب راه خود دید بازتری خواهید داشت.پس از گذراندن این دوره آموزشی ، علاقه مندان می توانند بین آموزشهای مایکروسافت و سیسکو یکی را انتخاب نمایندپيشرفت روزافزون شبکه هاي کامپيوتري و استفاده از آن در ادارات و مؤسسات و حتي ورود آنها به منازل، آشنايي افراد مختلف بويژه علاقمندان به کامپيوتر را با مفاهيم شبکه هاي کامپيوتري و اصول اوليه مرتبط با اين موضوع را يك ضرورت ساخته است. 

سرفصل های +NETWORK :

مدل OSI ,, ارتباطات کابلی شبکه ,, توپولوژی ,, سخت افزار شبکه (Switch & Router) ,, اتصال از راه دور ,, عیب یابی شبکه ,, پروتکل های TCP / IP ,, فایروال ها و پروکسی ,, ابزارهای TCP / IP ,, نرم افزار های دسترسی از راه دور ,, سیستم عامل های شبکه ,, دسترسی به منابع از طریق شبکه ,, بهینه سازی شبکه

Network Plus یک مدرک بین المللی است که شرکت CompTIA آن را ارائه می دهد . افرادی که امتحان مربوطه را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرک +Network برای آنها صادر و ارسال می گردد . برای موفقیت در امتحان +Network و اخذ مدرک مربوطه تسلط بر مفاهیم موارد دوره +Network الزامی است.



در اين راستـا آموزش نتورک پلاس بعنوان يکي از بهترين مدارک علمــي شبکه ميتواند اصول علمي و عملي منطبق با نيازهاي روز را در اختيار دانش‫پژوهان قرار دهد.به دانش پژوهان توصیه می گردد اگر به مباحث شبکه علاقه مند هستند و اطلاعاتی در مورد آن ندارند یا اطلاعات محدودی دارند، این دوره کوتاه را سپری کنند تا با توجه به علاقه و استعداد خود، گرایش تحصیلی مورد نظر را انتخاب نمایند. این دوره پیش نیاز دوره های Microsoft و Cisco نیز بوده و دورنمایی کلی از این دوره ها ارائه می نماید.

در ادامه مقاله ای که مطالعه میکنید مطالبی در ارتباط با حافظه داخلی یا همان هارد آورده شده است که نوضیحاتی در جهت آشنایی با انواع مختلف هارد , قطعات تشکیل دهنده هارد و یا حافظه داخلی در وسایل مختلف و همچنین توضیحاتی کامل در ارتباط با خرابی ها و یا مشکلاتی که برای این قطعه سخت افزاری امکان دارد به وجود آید.و البته در ادامه نکاتی برای نگهداری و یا تعمیر هارد توسط خودتان و همچنین نکاتی برای اینکه بتوانید هاردتان را به یک تعمیرگاه مجهز و یک متخصص حرفه ای جهت تعمیرات هارد واگذار کنید.البته شما با توضیحات که در زیر آمده میتوانید با پیدا کردن مراکزی که فروش دستگاه بازیابی اطلاعات را دارند,با گذراندن دوره های آموزشی آن به یک فرد متخصص در زمینه انواع هارد ها تبدیل شوید.

آشنایی با هارد و قطعات تشکیل دهنده آن و بازیابی اطلاعت یک هارد آسیب دیده

آموزش تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات

هارد دیسکها به عنوان منبع ذخیره اطلاعات به علت استفاده نادرست مانند ضربه و نوسان برق دچار اشکالاتی خواهند شد. در مبحث تعمیرات هارد دیسک کارآموز می تواند نحوه بازیابی اطلاعات با دستگاه و نرم افزار وچگونگی تعمیرات بورد هارد را بطور صحیح آموزش ببیند. همچنین کارآموزان با محیط کلین روم Clean Roon آشنا شده و می توانند سیلندر هارد و هد هارد دیسک ها را تعویض کنند.

ابزار کار لازم برای تعمیر یا بازیابی اطلاعات هارد چیست ؟

برای تعمیرات ریکاوری بازیابی اطلاعات سخت افزاری هارد دیسک حداقل ابزار کار pc 3000 udma or portable می باشد که با دستگاهای تعویض هد وموتور و پلیت هارد و ابزار جراحی هارد و کلین روم تکمیل می گردد متاسفانه بیشتر مراکز تعمیراتی و ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک که تبلیغات وسیعی هم دارند از ابزار کار لازم برای تعمیر ریکاوری بازیابی اطلاعات هارد دیسک استفاده نمی کنند.

pc 3000 udm چیست ؟ آموزش PC 3000

یک نرم افزار تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال اینترنال و فلش مموری شرکت ACE می باشد برای آشنایی بیشتر میتوانید به سایت تولید کننده این ابزار مراجعه کنید.به این دلیل ما به این دستگاه یک ابزار سخت افزاری میگوییم . بخاطر اینست که نرم افزار پی سی سه هزار میتواند به قطعات سخت افزاری هارد دسترسی پیدا کند و میتواند قطعات مانند موتور و هد و سکتور های هارد را کنترل نماید مثلا برداشتن و از کار انداختن نرم افزاری هد توسط pc 3000 مانند برداشتن سخت افزاری هد می باشد.

اگر ایراد شکسته شدن هد یا سوختن موتور یا سوختن هد باشد هیچ راهی به جز تعویض و جراحی آنها نیست ولی در ایرادهای نرم افزاری دیگر قویترین برنامه و نرم افزار تعمیر برای ترمیم و ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد دیسک مانند دیتکت نشده بدسکتور دار بودن و مشکلات ماژولی بی شک نرم افزار سخت افزار pc 3000 روسیه میباشد pc 3000 چینی هیچ کاربردی ندارد و یک اسباب بازی کودکانه است .دوستان بدانند اگر هارد خراب باشد یا بد سکتور داشته باشد یا دیتکت نشود یا هنگ کند بهترین قویترین قدرتمندترین راه نرم افزار سخت افزار برایریکاوری بازیابی بازگردانی برگرداندن اطلاعات پارتیشن و درایو هارد در جهان دنیا دستگاه pc 3000 روسیه می باشد .حالا اگر هارد سالم باشد و راحت دیتکت کند و هیچ مشکل سخت افزاری نداشته باشد قدرت نرم افزارها در بازیابی اطلاعات کم است

 چرا کلین روم انقدر مهم است ؟

کلین روم محفظه ای است عاری از هر گونه گرد و غبار هوا که می توان هارد را در آن باز کرد.گرد و غبار هوا را نمی توان با چشم دید مگر زمانیکه از پنجره اتاق تان نور آفتاب داخل بیفتد و میلیون ها ذرات معلق غبار را در هوا مشاهده کنید.هنگامی که پار تیشن هارد فرمت می خواهد و اطلاعات مهم است نباید به هیچ عنوان فرمت کنید این کار اشتباه بزرگی می باشد که بیشتر مشتریان و حتی همکاران متکب میشوند.دسترسی به اطلاعات این گونه هاردها اگر فرمت نشودبسیار آسانتر است.

علت صدا دادن هارد چیست ؟

اکثرا علت و مشکل صدا دادن تق تق هارد دیسک مکستور سیگیت وسترن دیجیتال سامسونگ توشیبا هیتاچی فوجیتسو کوانتوم هد هارد دیسک می باشد خراب شدن یا شکستن هد باعث صدادار شدن هارد دیسک اینترنال یا اکسترنال یا لپ تاپ می شود علتهای دیگر مانند برد . فریمور . خرابی پلیت خرابی موتور ضربه خوردن هارد و ... هم میتوانند باعث علت صدا در هارد باشند.

انواع ساختار هارد

هارد دیسک ها در تقسیم بندی های مختلف به مدلهای مختلف تقسیم می شوند .Desktop and Notebooks ,, هارد دیسک در اندازه های پی سی 3.5 اینچی هارد دیسک های لپ تاپی 2.5 اینچی LAPTOP ,, هارد دیسک های 1.8 اینچی پارامتر ها و ساختار هارد دیسک HARD DRIVE

معنی پیغام F1 و SMART اسمارت چیست و باید چیکار کرد ؟

این قابلیت در همه مدل هارد دیسک استاندارد است و موقعیت هارد را نمایش میدهد وجود این پیغام اعلام خطر به معنی در حال خراب شدن هارد می باشد و نشان دهنده آنست که هارد شما مشکل دارد معنی کدSMART اسمارت Stands for Self Monitoring Analysis and Reporting Technology

چه مدل هاردی بخریم ؟

به نظر من بهترین مدل هارد اینترنال پی سی مدل های وسترن دیجیتال می باشد مدل هارد لپ تاپی توشیبا و سیگیت و وسترن دیجیتال خوب می باشد بدترین مدل هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال پاسپورتی یا آداپتوری می باشد خرابی هاردهای سیگیت بسیار زیاد می باشد و مشکلات و خرابی فریمور آنها معروف می باشد.هنگامی که درایو شما با مشکلی جدی روبه رو می شود ،باز کردن هارد درایوها (تعمیر باز) آن توسط افراد ناشي باعث آسیب اضافه می شود.خواندن و نوشتن از روی هارد زمانیکه هارد درایو را باز می کنیم موجب خاموش شدن متعادل کننده هارد شده بنابراین هارد درایو آسیب بیشتری را متحمل میشود.باز کردن یک درایو در محیط های خاص موجب نشستن گرد وغبار بر روی پلاترهای هارد شده و پلاترها را آسیب پذیرتر میکند.اگر اطلاعات موجود در هارد درایو بسیار مهم باشد بهترین گزینه برا ی بازیابی اطلاعات شما خاموش کردن دستگاه وسپردن آن به دستان یک متخصص است.در بعضی از موارد زمانیکه هارد درایو دچار مشكل و آسیب مکانیکی میشود ،اسپیندل موتور درایو نیاز به تمیز کردن دارد که این عمل با باز کردن هارد درایو و بازسازی آن امکان پذیر است.گام بعدی پس از بازسازی هارد دیسک ،استخراج داده هاست.

هارد دیسک(HDD)، که پیش از این به عنوان دیسک گردان ثابت شناخته می شد ، یک حافظه دائمی است که بطور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند.هارد دیسک ها در ابتدا برای استفاده در کنار کامپیوتر تولید شدند و بعد ها از آن ها در داخل کامپیوتر استفاده شد. با گذشت زمان کاربرد های هارددیسک از حیطه کامپیوتر فراتر رفت .بطوریکه در تجهیزات ضبط تصویر ،پخش صدا ، همچنین در سیستم ها و دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت.مواردی که برای خرید یک هارد باید در نظر داشت را در زیر آورده ایم :

1-ظرفیت  / 2 -اینترفیس نوع رابط هارددیسک نقش مهمی در سرعت آن دارد. امروزه اکثر هاردها از رابط پر سرعت SATA2 با نرخ انتقال 3Gb/s استفاده می‌کنند. اینترفیس‌های قدیمی‌تر SATA (1.5 Gb/s) و PATA (1 Gb/s) می‌باشند./ 3-بافر : بافر در هارددیسک به دو منظور استفاده مي‌شود. زمانیکه پردازنده دستور خواندن اطلاعات را می‌دهد، هارد اطلاعات را جستجو کرده و پس از یافتن آنها، یک نسخه از آن را در بافر قرار میدهد تا چنانچه پردازنده دوباره همان اطلاعات را درخواست کرد، سریعاً تحویل شود. البته لازم به ذکر است که این اطلاعات تا زمانی در بافر می ماند حجم بافر پر نشود چرا که در غیر این صورت اطلاعات جدید بر روی قبلی‌ها نوشته می‌شوند.

 میزان تولید گرما و صدا
یکی از پارامترهایی که معمولاً توسط کاربران عادی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، میزان تولید صدا و گرما توسط هارددیسک است.
بدیهی است که هارددیسک هم مثل سایر قطعات مکانیکی در کامپیوتر( مثل فن‌ها و درایوهای نوری) ایجاد صدا می‌کند، پس اگر نمی‌خواهید که ارکستر این قطعات، مخصوصاً شب‌ها موجب آزار شما شود، حتماً به پارامتر میزان تولید صدای هارد توجه کنید. واحد اندازه‌گیری آن dBA نيز می‌باشد.
در مورد تولید حرارت هم واضح است که افزایش حرارت داخل کیس، موجب کاهش راندمان کلی سیستم و از جمله خود هارددیسک می‌گردد.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر