۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

صدا چه تاثیری در جذابیت مردان دارد

عنوان: ده خاص هابیت ها

این مقاله در مورد تفریح و سرگرمی می باشد.

روستای هابیت هاروستای شگفت انگیز هابیت ها در دنیای واقعی

روستای فوق العاده زیبا با هوای پاک, مملو از درختان,بوته ها و گلهای شگفت انگیز  در ادامه  اطلاعاتی همراه تصاویر بی نظیری از این روستا گذاشته شده است.
شما هم با دیدن این تصاویر زیبا از روستای هابیت ها, احتمالا عاشق روستای هابیت ها و خانه های کوچکشان شده اید و شاید آرزو کرده باشید که ای کاش این روستا واقعیت داشت، خب خبر خوب اینکه این روستا واقعیت دارد! این روستای بسیار زیبا در نیوزیلند واقع شده است که تنها دو ساعت با شهرستان های بزرگ فاصله دارد. نام این روستا Matamata است و به خاطر شباهت زیاد به روستای Hobbiton ،سالیانه تعداد زیادی از بازدیدکننده این فیلم به آن سر میزنند. هابیتون نام روستای کوچکی در فیلم ارباب حلقه ها بود. جایی که هابیت ها زندگی میکردند. محل فیلمبرداری این روستا در نیوزلند واقع شده ونام اصلیش ماتا ماتا است پس از اتمام فیلمبرداری به محلی برای توریست ها تبدیل شده است.

البته تنها دلیل این جذب توریست ,فیلم معروف ارباب حلقه ها نیست بلکه  دیدن این روستای مدرن با ساکنین جدیدش است در حال حاضرساکنین خانه های هابیت ها گوسفندان هستند.  

۱۳۹۵ خرداد ۹, یکشنبه

موارد اصلی در خرید ویژه ترین و فو ق العاده ترین حلقه عروسی

عنوان:  نکته های اصولی در انتخاب زیباترین و فو ق العاده ترین حلقه عروسی

این مطلب درمورد انتخاب شیک ترین و خاص ترین آتلیه عروس می باشد.

در برنامه ریزی برای برگزاری مراسم و جشن عروسی انتخاب لباس عروس از مهمترین کارهایی است که باید اصول مهم در انتخاب لباس عروس را در آن مدنظر قرار داد. دخترها و پسران جواني که در آستانه شروع مراسم ازدواج خود هستند ،بيشتر در تب و تاب خريد و برنامه ريزي براي بزرگ ترين اتفاق زندگي شان قرار دارند. اما در ميان همه اين تدارک ديدن ها دخترخانم ها يک دغدغه شيرين اما جدي هم دارند و آن هم انتخاب لباس عروس مناسب است؛ حق هم دارند انتخاب در ميان انواع و اقسام طراحي ها آن هم با قيمت هاي نه چندان مناسب اين روزها، اصلا ساده نيست.پوشيدن لباس سفيد عروسي از زيباترين روياهاي هر دختري است؛ لباسي که از چند ساعت پيش از مراسم از جعبه اش بيرون آورده مي شود تا يک شب لباس مخصوص شما باشد و شب بعد شايد بر تن عروس هاي ديگري بدرخشد و شايد در همان جعبه مخصوص سال هاي بسيار در گنجه هاي لباس خاک بخورد.

براي انتخاب لباس عروس مناسب اين نکات را بدانيد:
انتخاب و تهيه لباس عروس رؤيايي از خان هاي دشوار مراسم عروسي به شمار مي رود. سعي کرده ايم همه ريزه کاري هاي تهيه لباس عروس و گزينه هايي که بعد از پايان مراسم داريد را مرور کنيم تا خودتان با يک حساب سرانگشتي بهترين راه را انتخاب کنيد.

اگر کرايه کنيد
شما يکي از مرسوم ترين روش هاي تهيه لباس عروس را انتخاب کرده ايد. در اين روش انتخاب هاي بيشتري داريد و درنتيجه کمتر مجبوريد نگراني قيمت بالا را داشته باشيد؛ البته ملاحظات و محدوديت هاي وي‍ژه اي هم خواهيد داشت. اکثر مزون هاي لباس عروس و آرايشگاه هاي تخصصي عروس اين گزينه را به شما پيشنهاد مي دهند. عروس سراها هم اصلا براي همين کار ساخته شده اند.

چه مزايايي دارد؟
از گرفتاري خريد پارچه و پروهاي وقت و بي وقت خبري نيست. بعد از عروسي هم نبايد دنبال جا براي لباس عروس تان بگرديد و مهم تر از همه اينها، پول کمتري خرج مي کنيد.

چه معايبي دارد؟
اگر خداي نکرده بلايي سر لباس عروس بياوريد، چه افتادن آکسسوار و تزئينات لباس باشد چه سابيده شدن دنباله لباس بايد خسارت بپردازيد حتي اگر آسيب مختصر باشد. به اين جريمه اضافه کنيد هزينه اتوشويي بردن لباس درصورت کثيفي را. پس اگر حس مي کنيد نمي توانيد از لباس امانتي به خوبي نگهداري کنيد از شيوه ديگري براي تهيه لباس استفاده کنيد.

در خصوص ساير اجزاي لباس عروس سوال کنيد
برخي از مزون هاي عروس همراه با لباس عروس، تاج، تور، شنل و حتي کفش آن راهم اجاره مي دهند و برخي ديگر اين لوازم را يا جداگانه و با دريافت هزينه جدا اجاره مي دهند و يا اصلا تاج و تور و شنل مناسب آن لباس را ندارند. پس فراموش نکنيد که حتما در اين خصوص از مزون مورد نظر سوال کنيد تا دچار مشکل نشويد.

شرايط اجاره را مکتوب کنيد
بهتر است يک قرارداد براي اجاره لباس تنظيم کنيد اما اگر مزون مورد نظر، مايل به تنظيم قرارداد نبود، حداقل شرايط و قوانين اجاره لباس را دقيقا مکتوب کنيد تا در صورت بروز هرگونه مشکلي بتوانيد به آن استناد کنيد. از مزون عروس بخواهيد که به صورت مکتوب به شما تضمين بدهد که دقيقا در چه تاريخي لباس عروس انتخابي شما را، تميز و خشکشويي شده به شما تحويل مي دهد. همچنين زمان و شرايط تحويلگيري، هزينه هاي حمل و نقل، هزينه هاي خشکشويي و ... را مکتوب کنيد. فراموش نکنيد که گاهي همين مسائل جزئي باعث ايجاد مشکلاتي براي هر دوطرف مي شود.

در این مطلب نکاتی طلایی در مورد انتخاب مناسب یک آرایشگاه عروس اشاره ای شده است.

۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

راه های انتخاب درست کابینت فلزی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

عنوان : راه های سفارش به جا کابینت ام دی اف در چیدمان  داخلی آشپزخانه

آشپزخانه تاثیر زیادی در زیبایی منزل دارد پس باید به نقش آشپزخانه در طراحی داخلی منزل توجه کرد و به دکوراسیون آشپزخانه اهمیت داد.

شما ممکن است کابینتی در طراحی داخلی آشپزخانه تان داشته باشید که اگر بتوانید درب هایش را باز بگذارید و باعث ایجاد مزاحمت در فضای اطراف شان نشوند، کاراتر خواهند بود. یا ممکن است فضایی برای ماشین لباسشویی و خشک کن خود در خانه نداشته باشید و مجبور باشید آن ها را در آشپزخانه قرار دهید. شما نمی خواهید این لوازم نمایان باشند اما از طرف دیگر در دسترس بودن شان نیز مهم است. برای چنین شرایطی بهتر است از کابینت هایی با درب های پاکتی استفاده کنید که باز شده و سپس به دو طرف کابینت می لغزند یا درب های دو تاشو که در امتداد یا کابینت هم جوار روی هم تا می شوند.

آشپزخانه قلب گرم و تپنده خانه و خانواده است؛ هر چه تمیز‌تر، خوش رایحه‌تر و مرتب‌تر، بهتر! وسایل اضافه را جمع کنید و داخل کابینت‌ها بگذارید. آیا هر روز به آب‌میوه‌گیری، مخلوط‌کن، توستر و ساندویچ‌ساز احتیاج دارید؟ اگر نه، جای مناسبی در کابینت برای آنها در نظر بگیرید.

 یک حمله برق‌آسا به آشپزخانه بکنید، دستمال‌های لکه و کهنه و پاره، ظروف ارزان‌قیمت شکسته، روزنامه باطله را دور بریزید.

در آشپزخانه هر چه قفسه‌بندی بیشتر باشد، کار شما آسان‌تر است. برای مثال، زیر میز غذاخوری سبد سیب‌زمینی و پیاز را با سیم‌ محکم کنید و ببندید یا اگر فاصله طبقات قفسه‌های شما زیاد است، قفسه‌ای از چوب ببرید و روکش رنگی یا پارچه‌ای برای آن انتخاب کنید و داخل قفسه قرار دهید.

اگر برای مهره‌های کمر و مفصل زانو احترام قایل هستید، اشیای سنگینی را که دایم استفاده می‌شود، بالاترین و پایین‌ترین جا نگذارید و برای بلند کردن ظروف سنگین خم نشوید، روی دو پا بنشینید سپس ظرف را بلند کنید.

بسته به شکل و چیدمان آشپزخانه، اکثر ما بعضی از فرم های کابینت گوشه ای را داریم. کابینت های گوشه احتمالا منفورترین کابینت ها در آشپزخانه هستند. دلیل اصلی آن از دست دادن کالاهایی است که در انتها قرار گرفته اند و دسترسی به آن ها سخت است و در نتیجه معمولا فراموش می شوند.

امروزه اکسسوری های کشویی بسیاری برای کابینت های گوشه وجود دارد. این تجهیزات کشویی به شما این امکان را می دهند که به همه ی اشیا دسترسی آسان داشته باشید و نگران پیدا کردن آن ها نباشید.

فضای زیر کابینت های بالایی مکان مناسبی برای ذخیره سازی های اضافه است. از قفسه هایی استفاده کنید که به صورت خاص برای زیر کابینت جهت نگهداری اقلامی از قبیل ادویه جات طراحی شده اند، بنابراین هربار برای برداشتن شیء مورد نظر خود نیازی به زیر و رو کردن کل اشیا ندارید.

گیره هایی برای نگهداری لیوان ها، بطری ها و حتی گیاهان خانگی وجود دارد. این تجهیزات نه تنها قابلیت کاربری فضای آشپزخانه را بالا می برند، بلکه از نظر زیبایی بصری نیز ارزشمند هستند.

افزودن نورپردازی در زیر کابینت هم جذابیت این فضا را بیشتر می کند و هم نور مورد نیاز برای فضای کار روی کانتر را تأمین می نماید.



۱۳۹۵ خرداد ۳, دوشنبه

برگزاری کلاسهای نت ورک پلاس تعمیرات هارد به شکل تخصصی با ارائه مدرک اختصاصی

عنوان: شروع دوره های آموزشی نتورک پلاس تعمیرات هارد به طور تخصصی با ارائه گواهی مورد تایید

شبکه های کامپیوتری (Network+)


























این مقاله درمورد اموزش نتورک پلاس می باشد.
مفاهیم پایه شبکه:
تعریف شبکه: مجموعه‌ای از نودهای پردازشگر، وسائل ارتباطی و وسائل جانبی است که توسط خطوط ارتباطی به یکدیگر متصل شده‌اند.
نودهای پردازشگر: کامپیوترها از انواع مختلف را Node میگویند.
وسائل جانبی: شامل چاپگرها و . . .
وسائل ارتباطی: مانند کارت شبکه، Switch ، Hub و. .




کانالهای ارتباطی:
Wired باسیم
Wireless بی سیم
اهداف شبکه:


۱) بکارگیری منابع اشتراکی
الف- منابع سختافزاری مانند: چاپگر، پلاتر، دیسک سخت، سیدی درایو ، مودم و . . .
ب- منابع نرمافزاری مانند: (۱- اطلاعات Data 2- برنامه‌هاي Programs)
2) سهولت مدیریت منابع :
-دسترسی به انواع منابع متصل در شبکه از طریق یک دستگاه برای کل شبکه میسر است.
-تامین امنیت بر روی منابع جزء مدیریت منابع است.
۳) کاهش هزینه‌ها
۴) انتقال فایل و پیامها (ارتباطات)






۵) انجام کارهای گروهی: (بدون تمرکز نیروی انسانی امکان انجام کار گروهی میسر است)
۶) پردازش توزیع شده (Distributed Processing)
به عنوان مثال ممکن است در شبکه از چندین کامپیوتر جهت پردازش استفاده شود. و یک برنامه کاربردی بر روی سرور نصب کردهایم
که چندین کامپیوتر از نتایج آن استفاده میکنند. اگر بیائیم برنامه‌های سرور را بر روی چند کامپیوتر پردازش کنیم، عملا پردازش را توزیع کرده‌ایم.



انواع مختلف شبکه:

۱- از نظر وسعت جغرافیائی
الف) شبکه محلی (LAN) محدود به یک ناحیه کوچک است.
۱- فاصله نودها از یکدیگر کم است
۲- سرعت انتقال بالاست (۱۰ گیگا بیت در ثانیه)
دقت انتقال بالا و خطا کم است.
عموما هرچه از عناصر واسطه کاسته میشود. خطا کمتر است
ب) شبکه شهری. (MAN) شبکه‌ای در گستره یک شهر، در این شبکه باید هر کامپیوتری با کامپیوتر دیگر در ارتباط باشد. لازم است خطوط مخابراتی با هدف تبادل داده در سطح شهر موجود باشد تا شبکه شهری برقرار گردد. خطوط تلفن موجود تا حدی میتواند این ارتباط را برقرار کند.
ج) شبکه گسترده (WAN) این شبکه محدوده جغرافیایی ندارد. می‌تواند کل جهان را دربرگیرد. این شبکه متشکل از تعداد بسیاری شبکه MAN و WAN مي‌باشد
انواع شبکه از نظر ساختار:
۱ نظیر به نظیر Peer To Peer
2 مبتنی بر سرویس دهنده Server Base
هر یک از نودهایی که سرویسدهی کند سرور است.










انواع سرویسها
الف) File Server (فایل سرور) – کامپیوتری که کتابخانهای از فایلها بر روی آن ایجاد شده باشد که در اختیار کاربران قرار گیرد.
ب) Application Server (سرور برنامههای کاربردی)- یک برنامه کاربردی که آماده استفاده کاربران شبکه باشد بر روی این سرویس دهنده قرار داده میشود. (برخی از برنامههای کاربردی بصورت سرویس دهنده/سرویس گیرنده نصب میگردد).
ج) Print Server (پرینت سرور)- هرگاه بتوان از طریق آن سرویس دهنده مستندات چاپی را دریافت کرد.


د) Internet Server (اینترنت سرور)- مانند FTP Server – Chat Server – Mail Server – Web Server و …
ه‍( Networking Server (سرویس دهندههای شبکهای) مانند Wins Server – DNS Server – DHCP Server و …. اين سرویس دهندهها جهت برقراری ارتباط و ایجاد امکان ارتباط بین اجزاء شبکه فعالیت می‌کنند.
Proxy: نقش یک وکیل را دارد. این سرویس به صورت یک واسط بین کاربر شبکه LAN برای برقراری ارتباط با شبکه اینترنتی است. این سرویسدهنده علاوه بر دریافت درخواست کاربران و اجابت آن ممکن است کنترلهایی نیز بر روی آنها داشته باشد.

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

شناخت نوع های هارد دیسک و بازیابی اطلاعات هارد درایو

عنوان : شناخت مدل های حافظه داخلی و ریکاوری اطلاعات حافظه داخلی 

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

انواع هارد دیسک Hard Disk ، در کامپیوتر حکم حافظه ی بلند مدت برای ذخیره اطلاعات را دارد. یعنی وقتی اطلاعاتی بر روی آنها نوشته می شود در صورتی که نقص فنی برای هارد پیش نیاید می تواند همیشه بر روی آن باقی بماند و در هر لحظه ی دلخواه ، در دسترس قرار گیرد. در طول این سالها تکنولوژی ساخت هارد تغییرات زیادی کرده و این قطعات در چند نوع کاملا مختلف ساخته و عرضه شده اند. انفورماتیک پارسه در این مطلب سعی دارد تا بطور کاملا خلاصه و روان علاقمندان را با چند مورد مرسوم از انواع هارد دیسک Hard Disk آشنا کند .

انواع هارد دیسک Hard Disk

هارددیسک ها از یک نوار (دیسک) گردان که با یک لایه مواد مغناطیسی پوشانده شده برای ذخیره ی اطلاعات استفاده می کنند. با این توضیح مشخص می شود که هارد دیسک ها برای کار کردن نیاز دارند تا با سرعت بسیار بالایی بچرخند. پس یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید RPM ( Revolution per minute ) یا همان دور در دقیقه است. (البته معمولا انواع بی سر و صداتر در اولویت قرار می گیرند) . در گذشته، گنجایش هارد دیسک ها بسیار محدود بود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت ، شاهد ظهور هارد هایی در سایز کوچکتر و ظرفیت بسیار بیشتر هستیم تا حدی که امروزه برای واحد آن ، از ترابایت استفاده می شود.

بطور کلی دو نسل از هارد دیسک ها ، وجود دارد :

• SATA Hard Disk

• IDE Hard Disk

این دو هارد دیسک که فقط تکنولوژی ساخت و اینترفیس آنها با هم متفاوت است از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر بوده و فقط مدل SATA کمی کوچکتر از مدل IDE ساخته می شود.

هارد دیسک های IDE همانطور که تصویر بالا می توانید ببینید با کابلهای 40-80 سیم و کانکتورهای پهن شناخته می شوند. این نوع حافظه که سالهای زیادی بعنوان مطرح ترین و پرمصرف ترین در بین کاربران بوده ، امروزه به دلیل شکست خوردن در رقابتِ سرعت از رقیب خود ، از بازار کنار گذاشته شده است. IDE مخفف عبارت Integrated Drive Electronics است و اشاره به سبک انتقال اطلاعات از طریق کابل و رابط آن دارد. در این رابط (IDE) ، انتقال اطلاعات به صورت عملیات موازی انجام می شود. اننقال اطلاعات بصورت موازی است و سرعت بالایی هم دارد و همین امر از جمله ویژگی هایی بود که آنرا سالیان سال بعنوان مطرح ترین استاندارد برای رابط های کامپیوترهای شخصی تبدیل کرده بود. پروسه ی انتقال موازی اطلاعات یعنی انتقال بیت های داده ، در طول مسیر یک رشته یا سیم ، بـا جهت عکس آن در رشته یا سیم دیگر .

این رابط با عناوین دیگری از جمله موارد زیر نیز شناخته می شود :

• ATA مخفف Advanced Technical Attachment

• PATA مخفف Parallel Advanced Technical Attachment

این رابط ها در ابتدا برای هارد دیسک ها درنظر گرفته شده بود ولی بعدها برای CD-ROM ها نیز استفاده شد. یکی از مشکلات اساسی برای کسانی که در حال Assemble کردن کامپیوترها بودند ، مرتب کردن و مرتب نگه داشتن فضای داخل کیس ها بود زیرا این کابلهای پهن فضای زیادی را بصورت نامنظم اشغال می کردند.

این نوع هارد دیسک از سیستم انتقال اطلاعات سری استفاده می کند. رابط های هارد ساتا برای اتصال درایوهای نوری و حافظه ها و انتقال اطلاعات بین آنها کاملا مناسب است. این رابط به مراتب سریعتر از نوع موازی یا همان ATA است. شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که قاعدتاً سرعت نقل و انتقال اطلاعات موازی سریعتر از سری است ولی چطور امکان دارد که در این مورد برعکس است ؟

جواب این سوال کاملا ساده است. در حالت موازی به دلیل مسیر رفت و برگشتی بیت های داده ، میدان مغناطیسی بسیار کمی بوجود می آید که تأثیر نامحسوسی بر روی سرعت می گذارد ولی در مدل سری این واقعه رخ نمی دهد یعنی با اصلاح کیفیت کابل و همچنین تغییر سبک ساخت آن ، این سرعت بالا تأمین شده است. این کابلها همانطور که در تصویر هم ملاحظه کردید دارای پهنای کمتر و رابط کوچکتر هستند حتی امروزه از قیمت مناسب تری نیز برخوردارند.

شاید در اینترنت سه نسخه مختلف از ساتا با نامهای SATA1 و SATA2 و SATA3 را ببنید. این نسخه های مختلف فقط در سرعت با یکدیگر اختلاف دارند که SATA3 طبق اظهار نظر کارشناسان سرعتی معدل 600 مگابایت برثانیه دارد که در مقایسه با ساتا نسخه 1 ، چهار برابر بیشتر است.

مصرف کمتر برق ، سرعت بالاتر، حجم کمتر و بطور کلی کارامدی بیشتر از مزیتهای هارد دیسک های ساتا نسبت به IDE است.

 

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery ، از جمله دغدغه هایی ست که امروزه اکثر فعالان در حوزه تعمیرات هارد با آن دست و پنجه گرم میکنند . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله قصد دارد تا به مواردی که توسط بازیابی اطلاعات هارد دیسک قابل برگشت میباشد ، بپردازد .

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

شرح مختصر در مواجه با انواع خرابی انواع هارد دیسک ها و مشکلات مربوط به حذف پارتیشن ها و فایل ها و طریقه ریکاوری آن در انفورماتیک پارسه :

۱- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مشکلات مربوط به هارد دیسک های اکسترنال

رایج ترین موارد هارد اکسترنال در ایران به ترتیب : Western Digital , Seagate , ADATA  می باشد که هر کدام مشکلات و خرابی های خاص خودشان را دارند.از جمله مشکلاتی که نیاز به تعمیرات هارداکسترنال می باشد :شناسایی نشدن هارد اکسترنال ، ضربه خوردن هارد , کند شدن شدید هارد میباشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تماس و مراجعه به بخش تعمیرات انفورماتیک پارسه مشکلاتهارد خود را بر طرف نمایید.برای هریک از مشکلات هارد های اکسترنال راه حل خاص و جامعی دارد پس نگران اطلاعات خود نباشید.

۲- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مربوط به خرابی های هارد های لپ تاپی و کامپیوتر

رایج ترین مشکل مربوط به شناسایی نشدن هارد در بایوس لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد که در نتیجه آن شما دسترسی به اطلاعات نخواهید داشت که در اینصورت شما نمی توانید ویندوز جدیدی هم نصب کنید. مشکلات مربوط به بدسکتور شدن هارد نیز در هارد های کامپیوتر و لپ تاپ نسبت به هارد های اکسترنال رایج تر است که یکی از نشانه های وجود بدسکتور در هارد لپ تاپ یا کامپیوتر شما ، پدیدار شدن صفحه آبی می باشد که چاره ای جز ریستارت کردن سیستم خود نخواهید داشت مگر اینکه این مشکل را برای همیشه حل کنید. بازیابی اطلاعات ،ریکاوری و تعمیر هارد های لپ تاپ و کامپیوتر در تمامی مدل ها، خرابی و مشکلات در انستیتو انفورماتیک پارسه انجام می شود.

۳- بازیابی اطلاعات در حذف پارتیشن ها ، پاک شدن و فرمت شدن هارد

مکررا دیده می شود که به دلیل خطاهای و اشتباهات کاربران پارتیشن ها پاک می شوند. این عمل بیشتر در هنگام نصب ویندوز و همچنین در زمان کار با ویندوز رخ پیش می آید. اگر در هنگام نصب ویندوز درایو یا پارتیشن شما حذف شد و اطلاعات درایو شما مهم است از هرگونه دستکاری ، ریختن مجدد ویندوز جدا خودداری کنید. بازیابی اطلاعات پارتیشن های حذف شده و پاک شده در انفورماتیک پارسه به سرعت انجام میشود.اما در صورتی که بعد از حذف شدن پارتیشن دستکاری کنید یا اینکه اطلاعات جدیدی در همان هارد ریخته شود ، شانس شما برابی بازیابی اطلاعات و ریکاوری کم تر می شود اما بهتر است که توسط متخصصین چک شود .

توصیه ۱ : قبل از نصب ویندوز حتما لیبل درایو C یا هر درایوی که می خواهید ویندوز نصب کنید را ترجیحا با نام Windows عوض کنید تا خدای ناکرده دچار مشکل نشوید.

توصیه ۲ : ریختن اطلاعات بعد از پاک شدن پارتیشن ها یا حتی فایل ها ، شانس بازیابی اطلاعات را کم تر می کند پس از این کار جدا خودداری فرمایید.

توصیه ۳ : گاها دیده می شود که خود شخص اقدام به ریکاوری اطلاعات توسط نرم افزار های بازیابی اطلاعات می کند و اطلاعات بازیابی شده را مجددا در همان هارد ذخیره می کند و بعد متوجه می شود که اطلاعات بازیابی شده ، اجرا نمی شود یا خلاصه اینکه مورد تایید نیست که در این حالت شانس شما برای بازیابی اطلاعات شدیدا کاهش پیدا می کند . از نظر ما این کار بدترین حالت ممکن است.

توصیه ۴ : اگر اطلاعات شما به هر دلیل حذف شد ، بهترین کار خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد بدون هیچ دستکاری اضافی می باشد . در این حالت مطمئن شوید که اطلاعات قابل ریکاوری می باشد و جای نگرانی نخواهد بود.

توصیه ۵ : اگر درایو یا پارتیشن شما به هر دلیلی فرمت شد از ریکاوری توسط نرم افزار ها یا ریختن مجدد اطلاعات جدا خودداری کنید در اینصورت اطلاعات شما مانند روز اول و بصورت پوشه بندی بازیابی اطلاعات خواهد شد .

۴- بازیابی اطلاعات هارد سوخته

استفاده از واژه هارد سوخته غلط است ، اجزای هارد ممکن است خراب شود اما هیچ گاه نمیتوان گفت که که هارد سوخته است. معمولا در اثر نوسانات برق برد هارد دچار سوختگی می شود که اغلب اگر برد هارد دیسک بسوزد موتور هارد دیسک روشن نمی شود. ما برای بازیابی اطلاعات هارد سوخته ، برد هارد را تعمیر یا اگر این عمل ناممکن باشد آن را تعویض می کنیم و با اقدامات خاصی مبنی بر سازگار کردن هارد با برد جدید شروع به ریکاوری و بازیابی اطلاعات می کنیم. نکته مهم : اگر برد هارد شما سوخته است یا دچار مشکل شده است حتی شکسته است حتما با خودتان به مرکز ما بیاورید چرا که برد هر هارد متعلق خودش است و در خیلی از مواقع اگر برد هارد دیسک به هر دلیلی وجود نداشته باشد مثلا گم شده باشد امکان بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد دیسک وجود نخواهد داشت.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

مهاجرت به هلند , راه های اخذ اقامت و ویزای هلند

عنوان: اخذ اقامت هلند , شرایط اخذ اقامت و ویزای هلند

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

کشور سوئد يکي از پیشرفته ترين کشورهاي اروپا و دارای رشد اقتصادي بسیاربالایی است. بعد جنگ جهاني دوم اين رشد اقتصادي شتاب بيشتري بخود گرفت. درآمد خالص ملي کشور بالا رفت, شکوفائي رشد اقتصادي بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل ديگر کشورهاي نسباتاً کوچک صنعتي، وابسته به صادرات توليدات صنعتي است که در حال حاضر از رشد بالائي در توازن بين صادرات و واردات برخوردار است.

سوئد از سال 1995 در اتحاديه اروپا که در آن اکنون 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سياست خارجی و همکاری نيروهای پليس را دربرميگيرد.
تحصیل در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد می باشد که می تواند منجر به گرفتن اقامت سوئد هم شود. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا با تحصیل در سوئد شروع کنید و از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید.

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد ، بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا، اکثر رشته ها در دانشگاه های سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیلی در سوئد همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوید. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. هزینه دانشگاه های سوئد حدو 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

   معدل Grade A

   مقاله ISI

   IELTS 7

در برخی رشته ها مانند : رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن   GRE و یا GMAT الزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد در مقطع دکتری را دارند، باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل : طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر باید شرایط شما را تایید کند و معیارهایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا دریافت می کند ، می تواند برای همراهان خود نیز، برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت . اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

در خصوص تحصیل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نیاز به اطلاعی وسیع می باشد، از جمله این که کدام شهرها جهت امکانات مناسب تر هستند یا هزینه کدام دانشگاه ها مناسب تر است. در ضمن از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به یاداوری است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کالج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را هم خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام لازم را به عمل رسانند.
هزینه زندگی در سوئد

با توجه به این که تحصیل در سوئد از سال 2011 به بعد از حالت رایگان خارج شده است ، تحصیل در سوئد سالی 10 تا 12 هزاردلار هزینه دربردارد است و هم چنین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوابگاه ، خوراک و…. سالی 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ولی با توجه به اینکه کشور سوئد در دسته کشور هایی می باشد که ازرفاه اجتمایی بالایی برخوردار است ، سالانه افراد بسیاری خواهان مهاجرت به کشور سوئد می باشند. اما افرادی که به همراه تحصیل و یا مستقل از آن موفق به یافتن کار در این کشور می شوند با استفاده از حقوق و مزایای آن کار می توانند حدود نصف یا یک سوم هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در خصوص ویزای کار یا سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که کلا هزینه زندگی یک نفر در سوئد حدود مبلغ گفته شده است اما هزینه زندگی یک خانواده سه یا چهار نفره حداقل مبلغ 1600 تا 1700 دلار می باشد.

شایان ذکر است کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء بهترین کشورهای اروپایی است که حتی به کسانی که اقامت دائم در این کشور دارند حقوق بازنشستگی و شرایط مناسب جهت ادامه ی زندگی در سوئد را ارائه می کند.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

مهاجرت به کانادا , مهاجرت به سوئد , مهاجرت به سوئد

۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

روشهای پناهندگی کانادا برای پراستاران

عنوان:پناهندگی استرالیا یا مهاجرت به کانادا , کدام بهتر است؟ 

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

کشور کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته با سطح رفاه بالا به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین می باشد.همچنین این کشور برای جذب نیروهای کار متخصص و حرفه ای برنامه های گوناگونی دارد.این مسئله نشان دهنده این موضوع می باشد که دولت کانادا نیز به دنبال جذب این نیروها و جبران کمبود های خود در زمینه های گوناگون شغلی است.طبق آمار های اعلام شده توسط نهاد های مربوطه این کشور همچنان نیاز زیادی به جذب نیروهای کار در زمینه های پزشکی، بهداشت و پرستاری دارد.برنامه دولت کانادا در این زمینه به صورت جامع و کامل برای سراسر کشور در نظر گرفته شده است تا بتوانند پزشکان متخصص، پرستاران،دندانپزشکان،داروسازان و غیره را جذب کند.این روزها تقریبا تمام شهر ها و استان های کانادا به افرادی که در زمینه مراقبت های بهداشتی و پزشکی تخصص دارند نیاز دارد.در ادامه خلاصه ای از راه های مهاجرت قانونی برای متخصصان حرفه بهداشت آورده شده است.

 کانادا دوره خاصی را در زمینه مهاجرت تجربه می کند. از طرفی نیاز شدید به نیروی انسانی بیش از پیش وجود دارد و از سوی دیگر به دلیل حضور ۹ ساله محافظه کاران ضد مهاجر در قدرت و تلاش آنان برای غیر شفاف و نیز ناکارآمد کردن حداکثری سیستم مهاجرت شاهد نوعی به هم ریختگی و سردرگمی در کلیت سیستم هستیم. با آمدن لیبرالها البته امید می رود که شاهد شرایط بهتری باشیم و مقررات منطقی در این زمینه حاکم شود.

در این مطلب امکانات پیش روی فارغ التحصیلان رشته های حرفه ای مانند پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، صاحبان آزمایشگاههای تشخیص طبی، وکلا، حسابداران، مهندسین مشاور و........ که از آنها به عنوان افراد حرفه ای و یا Professionals یاد می شود در شرایط فعلی یعنی مطابق مقررات موجود در فوریه ۲۰۱۶ برای مهاجرت به کانادا بررسی می کنیم.افراد حرفه ای مورد بحث در این مقاله شامل افرادی هستند که در یکی از رشته های مورد مثال در بالا تحصیل کرده اند و مجوز کار دریافت کرده اند این افراد شخصا مسوول اقدامات حرفه ای خود هستند اگر چه ممکن است در قالب یک مجموعه نیز به کار اشتغال داشته باشند ولی مجوز کار آنها قایم به شخص است و نمایندگی پذیر نیست.

این افراد به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

1.شاغلین جوان و تازه کار : افرادی که به تازگی وارد این مشاغل شده اند و زیر سی سال سن دارند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول خود و سپس فرزندانی است که احتمالا یا هنوز دنیا نیامده اند و یا بسیار کم سن و سالند.

2.شاغلین میان سال و با سابقه: افرادی که سالهاست در این مشاغل کار کرده اند و هدفشان از مهاجرت در درجه اول ایجاد امکان برای فرزندانی است که معمولا در دهه دوم زندگی خود هستند.

برای مهاجرت به کانادا دو دسته برنامه مهاجرتی وجود دارد :

     برنامه های نیروی متخصص شامل برنامه نیروی متخصص فدرال (از مسیر سیستم ورود سریع)، برنامه نیروی متخصص کبک و نیز برنامه های جسته و گریخته نیروی متخصص استانی. این برنامه ها در شرایطی ممکن است برای دسته اول مناسب باشد.
     برنامه های تجاری موجود شامل برنامه نیروی متخصص کبک، برنامه کارآفرینی کبک و برنامه های تجاری استانی که این برنامه ها بیشتر مناسب دسته دوم خواهد بود.

برنامه های نیروی متخصص :

زمانی بود که عملا همه افراد حرفه ای امکان اقدام در برنامه های نیروی متخصص را داشتند و بدون هر گونه مانعی نیز پذیرفته می شدند این روند دست کم در مورد برخی از این رشته ها تا پایان سال ۲۰۱۴ به خوبی برقرار بود کافی بود همت می کردند نمره زبانی به دست می آوردند و آنگاه پزشک یا حسابدار و یا ..... با هزینه اندکی امکان مهاجرت داشت. این روزها البته شرایط مانند قبل نیست. برای برنامه فدرال باید از سیستم ورود سریع اقدام کنید.در این برنامه افراد پروفایل می سازند و منتظر دریافت دعوتنامه از دولت فدرال می شوند این دعوتنامه البته بدون داشتن پیشنهاد شغل و یا مورد علاقه قرار گرفتن از سوی یکی از استانها شانس زیادی برای صدور ندارد به این ترتیب اگرچه پزشک و یا دندانپزشک و یا وکیل دادگستری امکان باز کردن پروفایل دارد ولی شانس چندانی ندارد. چرا؟

صدور پیشنهاد شغل از طرف کارفرمای کانادایی برای این افراد نشدنی است چرا که این افراد برای کار در کانادا نیازمند دریافت مجوزهای مربوطه اند یعنی وکیل باید به عضویت کانون وکلا در آید و پزشک باید در سیستم پزشکی این سامانه شناخته شود. برای این داستان اولا باید اقامت داشت و ثانیا باید همه مسیر چندساله و پر فراز و نشیب آنرا طی کرد. هیچ کارفرمایی نمی تواند به پزشک بدون مجوز کار، پیشنهاد شغل بدهد اگر هم بدهد معتبر نیست پس عملا این راه بسته است فرقی نمی کند حسابدار باشید، وکیل باشید یا پزشک. این افراد دقیقا به همین دلیل شانسی برای مورد توجه قرار گرفتن از سوی استانها هم ندارند.تنها در حالتی ممکن است در سیستم فدرال شانسی داشته باشند که سطح بالایی از زبان بدانند به گونه ای که تمام امتیاز زبان را بگیرند سن زیر سی سال داشته باشند خواهر و برادری هم در کانادا منتظرشان باشد و عملا امتیازی بالاتر از ۴۵۰ در سیستم ورود سریع بدون پیشنهاد شغل کسب کنند. در این صورت با توجه به روند انتخاب افراد که معمولا کف امتیاز انتخاب شوندگان در همین حوالی است شانسی برای انتخاب خواهند داشت.مهاجرت پرستاران و پزشکان به کانادا

برنامه نیروی متخصص کبک هم که باز است و باز نیست به فرض اینکه مشکل ثبت پرونده و داستانهای تمام نشدنی کبک را ندیده بگیریم محدودیتی برای اقدام نیست اما این افراد تنها زمانی شانس قبولی دارند که زبان فرانسه بسیار عالی بدانند و دست کم مدرک زبان b2 داشته باشند و از سوی دیگر سنشان زیر ۳۵ سال باشد و اگر همسر دارند او نیز شرایط مناسبی داشته باشد. این شرایط به ندرت ممکن است در گروه های شغلی مورد اشاره ما جمع شود. برنامه های استانی نیروی متخصص نیز عملا بی خاصیتند و کمکی به این گروه نمی کند و نامشان را نمی توان امکان گذاشت. این برنامه ها مقطعی و معمولا مختص فارغ التحصیلان و یا ساکنین آن استانهاست و شرط پیسنهاد شغل نیز نیاز اولیه آنهاست.به طور خلاصه می توان گفت برنامه نیروی متخصص برای جوانان تازه کاری که تلاش زیادی در زبان آموزی داشته اند ممکن است راه حل مفیدی باشد به خصوص که معمولا هنوز توان مالی اقدام تجاری را ندارند.

درمورد برنامه های تجاری:

افراد حرفه ای موضوع بحث ما بیشتر دسته دوم هستند یعنی شاغلین میان سال و با سابقه که معمولا در کار خود حرفه ای هستند و چه بسا کارمندانی را نیز در دفتر خود به کار گرفته اند. بسیاری از آنها در طول سالیان کار اندوخته ای نیز دارند و به اندازه کافی دارایی دارند و هدف اولیه برای اقدام نیز ایجاد فرصت برای فرزندانشان است. این دسته گاهی اصلا قصد ماندن در خارج از کشور را ندارند و مایلند فرزندان را مستقر کنند و خود در رفت و آمد باشند.

برنامه های تجاری برای این دسته از افراد ممکن است کار آمد باشد اما مهم است که بدانیم کدام برنامه و چگونه؟ برنامه های تجاری دست کم در زمان حال در میان برنامه های فدرال وجود ندارد. برنامه سرمایه گذاری کبک و برنامه های کارآفرینی کبک و دیگر استانها نظیر بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ....

دقت کنید تنها برنامه سرمایه گذاری، برنامه کبک است و برنامه های استانهای دیگر به غلط در بازار ایران به عنوان سرمایه گذاری خوانده می شوند این برنامه ها، برنامه های کارآفرینی هستند یعنی لازمه آنها ایجاد یک کسب و کار و اداره آن زیر شرایط معینی است ضمن اینکه این روزها در اکثر آنها ویزای اقامتی در کار نیست و باید با ویزای کار بروید و دو سال بیزنس کنید تا شاید واجد شرایط اقدام برای اقامت شوید. کبک نیز برنامه کارآفرینی دارد که هنوز اعلام بازگشایی برای سال ۲۰۱۶ نشده است. در همه این برنامه ها یعنی سرمایه گذاری کبک و انواع کارآفرینی استانی مدیریت شرط لازم برای اقدام است و متقاضی باید اثبات کند که دست کم دو سال مدیر بوده است.

نکته ای که بسیاری از شرکتهای مهاجرتی به آن توجه ندارند و به این دسته از شاغلین حرفه ای مشاوره غلط می دهند این است که تعریف مدیریت در برنامه های تجاری استانی و همینطور کارآفرینی کبک درمورد پزشکان، دندانپزشکان و ...... صدق نمی کند. ضمن اینکه الزام به راه اندازی بیزنس در کانادا نیز با توجه به جنس کار این افراد عملا بی وجه است.تنها برنامه ای که تعریفش از مدیریت شامل مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، وکالت، صاحبان کلینیکهای روانشاسی، صاحبان دفاتر حسابداری، صاحبان دفاتر مهندسی مشاور و این قبیل افراد می شود برنامه سرمایه گذاری کبک است. و عملا اقدام در برنامه های پیش گفته اتلاف وقت و پول شماست. علاوه بر این در برنامه سرمایه گذاری کبک که اتفاقا به راحتی افراد حرفه ای را می پذیرند هیچ تعهدی برای ایجاد شغل و یا هر گونه اقدام ویژه پس از مهاجرت به کانادا ندارید و اقامت دایم بدون شرط کانادا را دریافت می کنید. از این جهت متقاضی پس از مستقفر کردن خانواده براحتی می تواند زندگی خود را به گونه ای که هم کسب و کار خود در ایران را حفظ کند و هم وضعیت اقامتی خود و خانواده را تثبیت کند تنظیم کند.

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

نکاتی کلیدی و مهم که بایدپس از مهاجرت به استرالیا بدانید

عنوان: نکاتی برای کسب اقامت دائم دانشجویان دارای ویزای تحصیلی استرالیا

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.

 

 

باید ها و نباید ها پس از مهاجرت به استرالیا

خدمات ایفا میگریت منحصر به خدمات اخذ ویزا نمی شود، بلکه همیار و همراه شما پس از اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا نیز می باشد.

اطلاعات زیر می تواند به طور مختصر شما را  با انواع خدمات و کسب تجربه های لازم جهت زندگی در استرالیا آشنا سازد:

اجاره مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": برای اجاره مسکن در ابتدای مهاجرت، به دلیل نداشتن سابقه زندگی در استرالیا، پیشنهاد پرداخت 3 تا 6 ماه اجاره در ابتدا، به آژانس های املاک در استرالیا، کمک به سزایی در سرعت بخشیدن به تهیه مسکن می نماید.

-    یافتن کار پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای یافتن کار پس از "مهاجرت به استرالیا"، به دلیل نداشتن سابقه کار محلی در استرالیا، شروع کار در رشته های غیرمرتبط هم می تواند هزینه های اولیه زندگی تان را پوشش دهد و هم فرصت بیشتری برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی تان به شما می دهد.

تهیه چند نمونه رزومه کاری در رشته های مختلف نیز، شانس شما را برای پیدا کردن کار مورد نظرتان افزایش می دهد.

تهیه اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای خرید و فروش اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" می توانید از وب سایت carsales.com استفاده نمایید.

 

-   یافتن بهترین برند اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" : بهترین برند اتومبیل برای مهاجران به استرالیا، هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت و هم هزینه تعمیرات کمتر، تویوتا می باشد.

-    خرید مواد غذایی پس از "مهاجرت به استرالیا": برای تهیه مواد غذایی بسته بندی شده با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه های زیر مراجعه نمایید. فروشگاه ها به ترتیب کاهش قیمت عبارتند از :

Woolworth >Colse > Aldi > …

-   خرید پوشاک پس از "مهاجرت به استرالیا": فروشگاه های زیر به ترتیب کاهش قیمت، ارائه دهنده کلیه پوشاک مورد نیاز شما هستند:

David Jones > Myer > Target > Big W > K mart

-   خرید وسایل الکترونیکی پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای خرید وسایل برقی و الکتریکی از جمله کامپیوتر و ... می توانید  به فروشگاه های JB HI-FI  و Big W مراجعه نمایید.

-   خرید تره بار پس از "مهاجرت به استرالیا" :برای خرید تره بار ارزان قیمت توصیه می کنیم در روزهای شنبه به Sydney Market  مراجعه نمایید.

-   خرید ابزارآلات دسته دوم پس از "مهاجرت به استرالیا": برای خرید ابزارآلات دست دوم می توانید روزهای یکشنبه به Sydney Market  مراجعه نمایید.

-   افتتاح حساب بانکی پس از "مهاجرت به استرالیا": قبل از بازگشایی هرگونه حساب بانکی در استرالیا ، بررسی نمایید کدام بانک و کدام نوع حساب بانکی، کمترین هزینه ماهیانه را دارد.

-  تهیه موبایل و خط تلفن و اینترنت پس از "مهاجرت به استرالیا": شرکت های مخابراتی، قراردادها و قیمت های گوناگونی دارند. قبل از بستن قرارداد، بازه زمانی مورد نیازتان را انتخاب نمایید و در صورتی که قبل از پایان اعتبار قرارداد تمایل به کنسل کردن داشتید، می بایست خسارت ماه های باقی مانده را نیز پرداخت نمایید.

-  پیدا کردن مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": برای یافتن یک خانه مناسب تنها به سایت های اینترنتی بسنده نکنید بلکه به صورت کاملا سنتی به آزانس های املاک مراجعه نموده و لیست خانه های آماده اجاره را که به صورت رایگان جلو درب ورودی قرار دارد را ملاحظه نمایید.

-   مهمترین کارها پس از "مهاجرت به استرالیا": اولین و مهمترین کارهایی که هر مهاجر در بدو ورود به استرالیا می بایست انجام دهد عبارتست از:

1-      افتتاح حساب بانکی

2-      اخذ مدیکر

3-      تهیه موبایل

-  یافتن آدرس پس از "گرفتن اقامت استرالیا": اگر آدرسی را بلد نیستید و در یافتن آن مشکل دارید، می توانید به جای استفاده از تاکسی با هزینه گزاف، از نرم افزارهای قابل نصب در موبایل نظیر GPRS و Google Map و ... استفاده نمایید.

- استفاده از مترجم پس از "مهاجرت به استرالیا": هر زمان که احساس نیاز به مترجم در مکان های اداری نمودید، میتوانید با اطلاع به مسئول مربوطه از این امکان بهره مند شوید.

-  آشنایی با قوانین پس از "مهاجرت به استرالیا": برای افزایش سطح اطلاعات عمومی تان پس از "مهاجرت به استرالیا" از افراد با سابقه سوال ننمایید زیرا معمولا اطلاعات این افراد به روز نبوده و دچار مشکل خواهید شد. بهتر است از مسئولین مطمئن و سایت های اطلاع رسانی نظیر گوگل استفاده نمایید.

-   مکان مناسب اجاره مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": بهترین مکان ها برای اجاره منزل در استرالیا، مکان هایی است که در نزدیکی ایستگاه های قطار و مراکز خرید باشند.

-  خرید برندهای ایرانی پس از "مهاجرت به استرالیا": اگر برای تهیه مایحتاج زندگی به دنبال برندهای ایرانی هستید به منطقه Auburn مراجعه نمایید.

-   امکانات منطقه Auburn در Sydney پس از "مهاجرت به استرالیا": این محله ایرانی نشین از امکاناتی نظیر رستوران های ایرانی، سوپرمارکت های ایرانی، سالن های زیبایی ترک و ... بهره مند می باشد.

-   بزرگترین منطقه ایرانی نشین در سیدنی استرالیا پس از "مهاجرت به استرالیا": ایرانی نشین ترین محله در شهر سیدنی منطقه Hornsby می باشد.

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.

۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

فراگیری روش نصب و راه انداختن پرینتر اچ پی

عنوان: فراگیری نحوه install و راه اندازی پرینتر اچ پی

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینه مدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاه پرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.

خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :

• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.

• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.

• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.

• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.

• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.

• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.

 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP 

برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنید :

 

Add a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره. 

Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود 

در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید 

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،

• Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده

• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید

در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم . 

در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم

 

را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود. 

در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.

 

 و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی