۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

تعميرات موبايل حاوی آشنايي با اصول جامع و نحوه عملکرد گوشیهای تلفن همراه مي باشد

درست کردن تلفن همراه حاوی آگاهی با اساس جامع و طرز کار گوشیهای موبایل مي باشد

همچنين شناساییبا تاریخ مختصر تلفن -ابزار و اسباب تعميرگاه،سري بندي موبایل ها - نقشه خواني- شناخت بخش ها - قطعات گوشي ها و اقسام سيستم عامل هاو...ميباشد.

البته اين نکته لازم به ذکر است که تعميرات موبايل بدون اطلاعات الکترونيک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سيارمنجر به اشتباهات در تعميرات و عدم توانايي تعمير کار خواهد شد و تعميرکاري در کار خود پيشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونيکي و مخابراتي بخش هاي مختلف يک گوشي دست به تعمير آن بزند . زيرا گوشي تلفن همراه دستگاهي بيش از اندازه حساس ، پيشرفته و دقيق است که نمي توان به صورت تجربي و عملي تعميرات آن را انجام داد . بنابراين در دوره هاي کارورزي، بخش تعميرات موبايل زمان مفيدي است که شما به الکترونيک و مخابرات تسلط کافي داشته باشيد.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزشگاه تعمیرات موبایل رابصورت حرفه ای برگزار می کند



شناسایی قطعه ها:



۱- مقاومت:

مقاومت ها را با علامت R‌ بر روی نقشه مشخص می كنند.

انواع مقاومت های موبایل به صورت مقاومت های معمولی، مقاومت های فیوزی و VOR ازNTC درمداری مثل PLAT‌ پلیت بیتین یا تعیین كننده حرارت باتری و از PTC در مدار VTXO استفاده نشده .

از مقاومت ها در كلیه سطوح مادربرد استفاده شده است. این مقاومتها رنگهای مشكی، آبی و قرمز بر روی برد مشخص هستند. البته معیار اصلی برای شناسایی آن ها نقشه است.

۲- خازن :

خازن ها نیز بر روی مادربرد قرار دارند. این قطعه ها بر اثر نوسان های ولتاژ از خود مقاومت نشان می دهند. خازن هایی كه بر روی موبایل قرار دارند؛ خازن های سرامیكی و یا خازن هایی از جنس اكسید تانتانیوم است.
از خازن ها به دو صورت در برد استفاده می كنند :

الف) سری

ب) موازی

اگر خازن ها موازی باشد نقش موازی را بازی می كنند: عامل مقاومت كننده در نوسانات برد. خازن های سرامیكی به رنگهای كرم، بژ، قهوه ای و خاكستری هستند كه خرابی در آن ها به ندرت اتفاق می افتد و به وسیله هیت گرفتن می توان از آن ها رفع اشكال كرد. در رابطه با خا زن های اكسید تانتانیم كه در مدارهای تریكس و پاور از آن ها استفاده می شود. این خازن ها نقش فیلتر یا نویزگیر را بازی می كنند. به رنگ مشكی با پایه سفید رنگ و یا به صورت زایده ای مشخص می شود. اگر خازن ها را با مولتی مترها آن ها را تست كنند، باید با مولتی متر آنالوگ این كار را انجام شود. هم می توان اتصال كوتاه، هم نشتی خازن و هم قطعی را مشاهده كرد. در مولتی متر آنالوگ اگر عقربه حركت كند و برگشتی نداشته باشد حالت اتصال كوتاه زمانی قابل تشخیص است كه، بعد از برگشتن به حالت صفرنرسد در این حالت نشتی دارد و اگر از روی صفر حركت نكند، به معنای این است كه خازن قطعی دارد. اشكال در خازن های تانتانیوم به صورت مكالمه با نویز است كه با تعویض خازن این مشكل برطرف می شود.

درتخلیه باتری و خود به خود خاموش شدن آن تأثیر دارند. نشتی درخازن ممكن است اشكال ضعف یا گیرندگی نداشتن را نیز فراهم سازد. سلف یا قطعه سیم پیچ با علامت L‌ بر روی نقشه قابل مشاهده است.

۳- سلف :

سلف سیم پیچ قطعه ای است كه در برابر نوسان های جریان، مقاومت نشان می دهد و در خیلی از مدارها كاربرد دارند. سلف ها به رنگ های سفید و یا قطعه های به صورت دو رنگ یافت می شوند.
نحوه تست آن ها به وسیله تست بازر مولتی متر انجام می شود :

البته برای تست خازن، خازن سرامیكی و سلف می توان از دستگاه ال سی متر استفاده كرد. معیار سنجش خازن چیزی ست كه نقشه به ما نشان می دهد.

اگر صدای بوق با بازر شنیده شود؛ سلف بدون نقص است و در صورتی كه صدای بوق شنیده نشود، سلف مشكل دارد. این آزمایش در قطعه هایی مانند : فیوز و یا قطعه های فیوزی انجام می گیرد.

باتری

 

علت خراب شدن باتری موبایل

نکته ها و نشانه های خرابی باتری موبایل و راه رفع آن

در صورتی که احساس میکنید گوشی شما دچار مشکل شده است، چه بسا این مشکل از طرف باتری گوشی ایجاد شده باشد. در اینجا قصد داریم تا به شما ترفندهایی را معرفی کنیم که با علم به آنها میتوانید پی به این موضوع ببرید که آیا باتری گوشی شما سالم است یا خیر و در نهایت راههای رفع این مشکل ها را بیاموزید

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشت که نشانه های خرابی باتری موبایل چیست؟
به طور کلی در هنگام خرابی باتری این مشکلات برای گوشی پیش میاید :

1) گوشی خود به خود خاموش میشود.
2) گوشی هنگ میکند.
3) تنظیمات تاریخ وساعت به هم میریزد.
4)تخلیه سریع باتری صورت میگرد.


و حال راههای پیش گیری از این مشکلات:
میبایست به این نکته مهم دقت کنیم که مشاهده یکی از این نوع مشکلات و تنها در یک مرتبه نشان دهنده خرابی باتری شما نیست، بلکه اگر باتری خراب باشد این نشانه ها به دفعات درگوشی ظاهر میشود.
هنگام شارژ باتری زمان لازم برای شارژ باتری موبایل فقط و فقط بین 45 دقیقه تا 1ساعت میباشد که اگر این زمان کمتر شود باعث میشود که باتری به اندازه کافی شارژ نشود و کارایی را که ما از باتری انتظار داریم به ما ندهد. و اما اگر این زمان بیشتر از یک ساعت شود باعث آسیب دیدن سلولهای داخلی باتری و در نتیجه کاهش طول عمر باتری میشود. ضمنا باید حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که قبل از اینکه باتری را شارژ کنید باید کاملا باتری تخلیه شده باشد. برای این منظور کافیست چند دقیقه قبل از شارژ باتری (کاملا تخلیه نشده) گوشی را روشن نگه دارید تا باتری به حالت ولتاژ صفر برسد و بعد میتوان آن را با خیالی آسوده تر شارژ کرد. اینکار باعث میشود اولا باتری گوشی تان کاملا ولتاژ نویی را به شما ارمغان دهد؛ ثانیا باعث افزایش طول عمر باتری میشود.

تست باتری

طریقه ی تشخیص پایه های باتری : معمولا پایه های مثبت منفی باتری در دوظرف قرار

دربین دو پایه ی دیگر قرار میگیرند . BSIمیگیرند که پایه ی( تمپ) و

پایه ی تمپ برای تشخیص دمای باتری است . واین پایه جلوگیری میکند ازگرم شدن باتری و انفجار ان می شود.

بودن ونبودن باتری را چک میکند( POWER SUPPLY)از طریق ای سی BSIپایه ی

در باتری های جدید این دو پایه باهم در یک پایه خلاصه شده اند.

نحوه ی شوک دادن به باتری :

برای شوک دادن به باتری ها در قدم اول یک منبع تغذیه را روی دو برابرولتاژ باتری و جریان ان را روی 1.5محدود می کنیم .سپس در حدود 10تا15ثانیه در بایاس معکوس

قرار میدهیم

در قدم دوم باهمین ولتاژ و جریان در بایاس مستقیم قرار میدهیم تا ولتاژ باتری به ولتاژ نامی یا بالاتر از ان برسد

نحوه تست جریان دهی باتری:

ابتا ولتاژ باتری را اندازه میگیریم چنانچه ولتاژ باتری از مقدار نامی خود کمتر شد با شوک دادن به باتری ان را به ولتاژ نامی خود میرسانیم سپس با اندازه گیری مجدد ولتاژ باتری

عدد بدست امده را مینویسیم و به علاوه 3/0 مینماییم

رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت:

1- وقتی گوشی سیم کارتی را نخوند باید پایه های سیم کارت را چک کنیم . معمولا اکثر مشکلات مربوط به ASD است که با رفع قلع مردگی یا تعویض این فیلتر برطرف خواهد شد .

2- مسیر فیلتر ASD تا کانکتور را بررسی میکنیم در این مرحله فیلتر ASD مربوط به سیم کارت را از مدار جدا میکنیم و مسیر آن را تا پایه های سیم کارت و مقاومت های اطراف آن را بررسی میکنیم.

3- آی سی power supply که این وظیفه تامین ولتاژ سیم کارت و هم بر قراری ارتباط و cpu را بر عهده دارد . وخرابی یا قلع مردگی در قسمت آن باعث عدم شناسایی توسط سیستم میشود.

درست کردن تلفن همراه شامل آشنايي با اساس کلي و نحوه عملکرد گوشي های تلفن همراه مي باشد

همچنين شناساییبا تاریخ کوتاه تلفن - و لوازم تعميرگاه،سري بندي موبایل ها - نقشه خواني- شناخت بخش ها - قطعات گوشي ها و اقسام سيستم عامل هاو...ميباشد.

البته اين نکته لازم به ذکر است که تعميرات موبايل بدون اطلاعات الکترونيک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سيارمنجر به اشتباهات در تعميرات و عدم توانايي تعمير کار خواهد شد و تعميرکاري در کار خود پيشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونيکي و مخابراتي بخش هاي مختلف يک گوشي دست به تعمير آن بزند . زيرا گوشي تلفن همراه دستگاهي بيش از اندازه حساس ، پيشرفته و دقيق است که نمي توان به صورت تجربي و عملي تعميرات آن را انجام داد . بنابراين در دوره هاي کارورزي، بخش تعميرات موبايل زمان مفيدي است که شما به الکترونيک و مخابرات تسلط کافي داشته باشيد.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزش تعمیرات تلفن همراه رابصورت حرفه ای برگزار می کند

اجزاي اصلي و تشکيل دهنده تلفن همراه
وقتی صحبت از تعمیرات سخت افزاری گوشی می باشد ، ابتدا باید اجزای سخت افزاری و سازنده این دستگاه شناخته شود و کار هر کدام مشخص باشد ، زیرا بیشتر خرابی ها مربوط به عدم کارکرد همین اجزای ظاهری و سخت افزاری می باشند . در حالت کلی اجزای تشکیل دهنده یک تلفن همراه را می توان به صورت زیر نام برد:

1. قاب و شاسی دستگاه
2. برد اصلی
3. LCD ( صفحه نمایش )
4. Key pad ( صفحه کلید )
5. کانکتورهای سیستم
6. باطری
7. بازر ( کپسول زنگ )
8. بلندگو
9. میکروفن ( کپسول )
10. ویبراتور
11. آنتن
12. آنتن هوایی
13. انواع سوئیچ
14. دوربین












1) قاب و شاسی دستگاه :
قاب و شاسی دستگاه همانطور که از اسمشان مشخص است ، در برگیرنده اجزای داخلی و ظریف دستگاه هستند و به نوعی محافظ آن ها و از طرف دیگر مشخص کننده شکل ظاهری و به اصطلاح مدل دستگاه می باشند . شاید آنچه که ما در نگاه اول از یک گوشی تلفن همراه می بینیم قاب خارجی آن می باشد که این قاب می تواند شامل پانل ( Pannel ) و یا یکپارچه باشد
2) برد اصلی دستگاه :
که تمامی قطعات به آن متصل هستند و آی سی ها و المان های اصلی روی آن قرار دارند . در مورد برد گو شی های تلفن همراه می توان گفت که این بردها از نوع ( Printel Wiring Board PWB )هستند که در واقع از انواع بردهای چند لایه محسوب می شوند
مزیت های این نوع از مدار چاپی نسبت به مدار چاپی ها و بردهای معمولی در کم حجم و سبک بودن آن و تعداد مدارهای آن است . ذکر این نکته لازم است که همه گوشی ها فقط دارای یک برد نیستند و اغلب گوشی هایی که درب دار یا کشویی هستند یک برد اصلی و چند برد کوچک دیگر نیز دارند .
3) LCD ( صفحه نمایش ) :
LCD که خود مخفف عبارت Liquid Crystal Display ( صفحه نمایش کریستال مایع ) است دارای دو نوع می باشد :
1. LCD تک رنگ ( Mono Chrome ) یا همان سیاه و سفید
2. LCD رنگی ( Color LCD )
همانطور که در ظاهر دیده می شود ، LCD ها دارای کیفیت ها و ابعاد گوناگون هستند و این کیفیت و اندازه بستگی به نوع گوشی و میزان کارایی آن دارد .
اما LCD ها از نظر اتصال به برد دارای انواع گوناگون هستند که شامل موارد زیر می شود :
1. فنر
2. پد ( Pad )
3. سوکت ( Socket )
4. کابل های تخت Flex cable ( قابل انعطاف )
5. لحیم شده
• فنر :
این نوع از اتصال دو حالت دارد یکی اینکه محل اتصال روی برد باشد و فنر روی LCD و دیگری بر عکس حالت اول یعنی فنر روی برد باشد و محل اتصال روی LCD
• پد ( Pad ) :
در این حالت محل اتصال روی برد قرار گرفته و LCD از طریق Pad ، که یک ماده نارساناست که در آن تعدادی مس جهت اتصال به برد قرار دارد ، به محل اتصال متصل می شود . البته این روش در گوشی های جدید کاربرد ندارد.
• سوکت Socket :
در این روش که یکی از روش های بسیار مرسوم برای اتصال LCD می باشد ، از سوکت های نر و ماده که معمولا سوکت ماده روی برد و سوکت نر روی LCD است ، استفاده می شود . سوکت نیز در گوشی های مختلف ، انواع مختلف دارد .





















• کابل های Flex cable ( قابل انعطاف ) :
این نوع از اتصال بطور معمول در گوشی هایی مورد استفاده قرار می گیرد که LCD و برد در یک قسمت قرار ندهند و شاسی و قاب این گوشی ها یکپارچه نیست مثل گوشی های درب دار و کشویی . چون برد و LCD با هم در یک قسمت نیستند ، از یک کابل قابل انعطاف برای اتصال آن ها به هم استفاده می شود که شامل دو نوع است :
1. کابل های قابل انعطاف تخت ( معروف به Flat )
2. کابل های قابل انعطاف افشان
• لحیم شده :
این نوع از اتصال در LCD ها که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد از نوع لحیم شده به برد است و تعویض این LCD ها به راحتی انواع قبل نیست
4) صفحه کلید ( Key Pad ) :
صفحه کلید که یکی از اجزای قابل دیدن و ظاهری گوشی است ، می تواند به صورت جدا از برد و یا قسمتی از برد باشد . در مورد گوشی هایی که صفحه کلید جزیی از برد است می توان گفت که این صفحه کلیدها شامل سه قسمت است :
1. Key pad پلاستیکی که رابطی است که کاربر از طریق آن می تواند دکمه ها را فشار دهد .
2. برچسب کاغذی که دارای پولک های فلزی است که کانکتورهای روی برد را به یکدیگر متصل می کند .
3. کانکتورهای روی برد که در صورت اتصال آن ها به یکدیگر کلیدها عمل می کنند .
در صفحه کلیدهایی که به صورت جدا از برد می باشند نیز اجزای بالا دیده می شود اما دیگر کانکتورها جزئی از برد نیستند و این کانکتورها روی یک Flat یا یک برد مجزا از برد اصلی هستند که بوسیله سوکت یا فنر یا Pad ( مطابق آنچه در LCDها گفته شد ) به برد اصلی اتصال پیدا می کنند .











تعميرات موبايل شامل آشنا شدن با اساس کلي و مدل عملکرد گوشي های تلفن همراه مي باشد

۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

دوست داران به طراحی ست اداری می توانند نوشته های سایت مارا در این زمینه مشاهده کنند

طرفدارن  به ایجاد ست اداری می توانند نوشته های سایت مارا در این حیطه نگاه کنند

  در ایجاد ست اداری اغلب میتوان 5مورد  را بررسی کرد که بستگی به نیاز مشتری دارد انعطاف پذیر میباشد

طراحی ست اداری حرفه ای , ست اداری باعث  بالا بردن رونق کسب و کار هر سازمانیکه می خواهد مکاتبات حرفه ای انجام دهند می شود لذا سفارش ساخت ست اداری نمایش قرار دادن مدارک کسب و کار شرکت به طور  حرفه ای ماندگاری بالایی در ذهن مشتری دارد ، طلب ساخت ست اداری شخصیت سازمان  شما را در ذهن درخواست کنندگان و دوستانتان ثبات می بخشد که ما به شما یاری میرسانیم تا ست اداری با ظاهری  خوب و منسجم داشته باشید.ما به شما کمک می کنیم در عنوان خود مفاهیمی هم چوناستراتژیشرکت خود ، تعهد خود در قبال کیفیت و ارزش ها را به سفارش دهنده نشان دهیدهزینه طراحی سایتمتمایزاز ست اداری می باشد وهیچوجه اشتراکیبا آن ندارد.

گوشه بالا سمت راست پاکت نامه جای قرار گیری تمبر و انجام عملیات پستی، می باشد که بهتر است در طراحی این محل حفظ شود و این قسمت تا حد امکان خالی نگهداشته شود.
•    پاکت نامه چیست؟
•    همانطور که در بخش تعریف ست اوراق اداری ذکر شد، پاکت نامه برای مراسلات و قراردادن قراردادهای شرکت و ... مواردی از این دست طراحی می شود. ابعاد آن معمولا یا متناسب با کاغذ A4 است که دو تا، از طول، خورده باشد، یا متناسب با کاغذ A4 و یا A5 است که کاغذ ، تا نخورده در داخل آن قرار گیرند.

نوع اول آن برای قرار دادن نامه ها و مراسلات رسمی که در سربرگ شرکت یا کمپانی نگارش شده است، استفاده می شود و به آن پاکت ملخی گفته می شود. ابعاد این پاکت ها به گونه ای است که در حالت بسته شدن پاکت، عرض آن برابر عرض کاغذ A4 است و طول آن برابر یک سوم طول A4 (چون کاغذ از دو محل در طول تا می خورد و سپس در داخل پاکت قرار داده می شود) می باشد. انتخاب گرم پاکت های ملخی سلیقه ای است و بسته به نیاز شرکت یا موسسه و بودجه آن طراحی و چاپ می گردند. اما شاید بهتر است 100 یا 80 گرم انتخاب شوند. این پاکت ها، دارای سه لب چسب در طرفین و پایین کار، هستند که به شکل تصویر طراحی می شوند:

قسمت های چهار گوشه سفید در برش بعد از چاپ ریزش می کنند. همانطور که درشکل می بینید این پاکت دارای سه لب چسب و یک درب در بالای پاکت است که به پشت پاکت تا خورد و پاکت را می بندد.

نوع دیگر پاکت ها ، پاکت های A4 و A5 است که بسته به ابعاد سربرگ های شرکت یا مرسولاتی که قرار است در آن جای داده شوند، قطع A4 یا A5 انتخاب می شود. این پاکت ها معمولا برای ارسال و جای دادن قراردادها و اوراقی که قرار نیست تا خورده شوند، استفاده می گردند. گرم کاغذ این پاکت بهتر است بالای 100 انتخاب شود تا پاکت، شیک و شکیل تر به نظر رسد. این پاکت ها وسط چسب هستند یعنی جلوی پاکت برگشته و در پشت پاکت در وسط به هم رسیده و از داخل چسب می خورند. یک در 5 یا 6 سانتیمتری نیز از بالا، پاکت را می بندد. لب چسب های این پاکت ها 2 عدد می باشند.

نکته مهم این است که قسمت های لب چسب، در هر نوع پاکتی، بی رنگ طراحی می شوند. علت بدون رنگ طراحی شدن لب چسب ها ماندگاری بیشتر و بهتر چسب بر روی کاغذ است. رنگ ها باعث می شوند که چسب به خوبی روی کاغذ ننشیند و خوب بهم چسبیده نگردند. طراحی پاکت های A4 به صورت شکل می باشد:

همانطور که در قسمت پاکت های ملخی نوشتیم قسمتهای چهار گوشه سفید کار، در چاپخانه بریده و شکل نهایی برای چسباندن پاکت به دست می آید.


طراحی ست اداری از خدمات شرکت ایفانت می باشد.


۱۳۹۴ دی ۲۹, سه‌شنبه

آموزش جای گذاری و بازسازی کولرگازی در آپارتمان

ترفندهای جای گذاری و بازسازی پکیج در اداره

کارگذاشتن یونیت  بیرونی

جای نصب واحد بیرونی باید به نحوی انتخاب گردد که هوای خروجی  و نویزحاصل از دستگاه مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند.
  وسیله باید مکانی  نصب شود که براحتی هوای مورد نیاز توسط آن دمیده شود. در صورت عدم رعایت این نکته هوای رفت کندانسور، بازگردانده میشود و باعث می گردد|سبب میشود}  کمپرسور اورلد کند.    خروجی و ورودی دستگاه نباید پوشانیده شوند.

موسسه پارسه موسسه پارسه در زمینه نصب وتعمیر کولر گازی پکیج و تعمیرات اسپیلت فعالیت دارد.درهمین راستا موسسه پارسه دوره های آموزش نصب پکیج به بهترین شکل برگزارمیکند


به ایزوله کردن لوله درین توجه کنید . اگر لوله درین عایق نشود ( در حالت سرمایش ) باعث چکه کردن آب از اطراف لوله و در نهایت ریختن آب از سقف کاذب می شود .

به عملیات لوله کشی درین توجه کنید. در صورت امکان، مسیر لوله درین باید بدون زانو باشد. در صورت صحیح نبودن شیب لوله درین آبهای تقطیر شده جریان پیدا نخواهد کرد . در صورتی که لوله درین بصورت افقی نصب شود، شیب آن نباید کمتر از یک درصد ( یک متر در صد متر ) باشد، تا آب درین مناسب جریان یابد.
به شیب لوله درین توجه شود، زیرا عدم شیب مناسب لوله افقی درین باعث برگشت آب به سمت یونیت می شود و در نتیجه داخل سینی درین آب جمع شده که امکان سرریز شدن را دارد.
به طرز عمل لوله درین توجه کنید. در صورتیکه لوله درین بدون سیفون به داخل فاضلاب آب راه یابد، بوی بد فاضلاب آب به داخل نشت می کند.
لذا حتما انتهای لوله درین را به سیفون مجهز کنید. 
به قطر و طول سیم توجه کنید. اگر از سیم با طول زیاد و یا قطر کم استفاده کنید، ممکن است سیم داغ شده و باعث آتش سوزی شود. حتما از جداول استاندارد که برای جریان سیم و کابل برای هر سطح مقطعی وجود دارد استفاده کرده، طول و سطح مقطع مناسب را انتخاب نمایید .



سیم های برق را روی ترمینال با دقت بسته و محکم کنید، در غیر اینصورت گرمای حاصله از اتصال ضعیف امکان سوختن سیم یا صدمه زدن به قسمت های الکتریکی و الکترونیکی و کمپرسور را به همراه خواهد داشت، زیرا یک اتصال ضعیف افت ولتاژ بوجود می آورد.

به اتصال کابل های ارتباطی یونیت خارجی و داخلی توجه داشته باشید. امکان دارد در جایی که چند دستگاه با هم نصب می گردند، کابل های ارتباطی اشتباها وصل شوند. در صورت اتصال اشتباه، عملکرد های دستگاه صحیح نخواهد بود، مخصوصا هنگامی که عملکرد سرمایش کار می کند، دما کنترل نخواهد شد . حتی امکان دارد بر اثر فرمان اشتباه دستگاه، مایع مبرد در اواپراتور تبخیر نشده و وارد کمپرسور شود که در این صورت باعث خرابی کمپرسور خواهد شد.

به توالی فازها و جهت گردش کمپرسور در دستگاه های های سه فاز، مخصوصا در کمپرسور های روتاری، اسکرال و اسکرو توجه داشته باشید. تغییر و جابجایی دو سیم در سیستم سه فاز، جهت گردش کمپرسور را عوض کرده و کمپرسور درست عمل نمی کند، لذا سعی کنید به رنگ سیم ها و صحیح بودن توالی فازها دقت شود ودر هنگام سرویس، بعد از باز کردن، سیم ها حتما درست در جای قبلی خودشان نصب گردند. همچنین کنتاکتور مورد استفاده از تابلو اصلی بایستی متناسب با ظرفیت دستگاه باشد، در غیر اینصورت باعث بالا رفتن حرارت و خرابی زودهنگام آن می شود که نهایته ممکن است به دستگاه صدمه بزند.

 

۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

یادگیری تعمیر ایپد با تازه ترین راه های تخصصی در آموزشگاه های پیشرفته

آموزش تعمیرات آی پد با بروزترین راه های تخصصی توسط آموزشگاه های پیشرفته

موسسه پارسه در زمینه تعمیرات اپل و آی پد فعالیت میکند.درهمین راستا این موسسه دوره آموزش تعمیرات آی پد برگزار میکند.

آی‌پد بصورت درون‌ساخت به همراه مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای استاندار اپل به بازار عرضه خواهد شد. این مجموعه عبارتند از:


برنامهٔ Mail برای پست الکترونیک،
برنامهٔ Photos برای مدیریت و آرشیو تصاویر
برنامهٔ Video برای مدیریت و آرشیو فیلم
برنامهٔ یوتیوب برای تماشای فیلم‌های سایت یوتیوب
برنامهٔ آی‌پاد برای تبدیل آی‌پد به آی‌پاد و پخش موسیقی
برنامهٔ آی‌تیونز برای اتصال به فروشگاه موسیقی اینترنتی آی‌تونز
برنامهٔ App Store برای اتصال به فروشگاه اینترنتی اپل و دریافت نرم‌افزار
برنامهٔ iBook برای دریافت و خواندن کتاب‌های الکترونیکی
برنامهٔ Maps برای استفاده از نقشه‌های گوگل
برنامهٔ Notes برای یادداشت برداری
برنامهٔ تقویم
برنامهٔ دفترچه تلفن
همچنین تمام برنامه‌هایی که برای آی‌فون نوشته شده‌اند بر روی آی‌پد قابل اجرا هستند؛ برای استفاده بهتر از نمایشگر بزرگ آی‌پد، می‌توان برنامه‌های آی‌فون را به اندازه دو برابر روی صفحه بزرگ کرد.
اپل و چندین شرکت دیگر مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید عرضه کرده‌اند که از قابلیت‌های ویژه آی‌پد بهترین استفاده را می‌نماید. برای نمونه شرکت اپل نسخه‌ای از بسته نرم‌افزاری iWork را برای تبلت آی‌پد آماده کرده و به فروش رساند. این بسته نرم‌افزاری امکانات واژه‌پردازی، صفحه گسترده و پخش اسلاید را برای کاربران آی‌پد فراهم می‌آورد.













چندین مورد در این دستگاه باعث خدشه دار شدن محبوبیت آن گشت.
نداشتن قابلیت مولتی تسکینگ (که البته در نسخه IOS ۴٫۲.۱ رفع شده‌است)
نداشتن پورت یو اس بی.
این دستگاه نیز مانند دستگاه‌های آیفون و آی پاد تنها از طریق برنامه آیتونز قابل دسترسی است که برای یک تبلت رايانه‌ای این یک نقطه ضعف به حساب میاید. چون همواره به کامیپوتری که به برنامه آیتونز مجهز است نیازمند است.
پشتیبانی نکردن از Flash که متعاقبا باعث کار نکردن فایل‌های محبوب فلش که در بسیاری از سایتها کاربرد دارند خواهد شد.



شرکت اَپِل (به انگلیسی: Apple Inc.) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تأسیس شد.
این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.
اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فونو ای پد را نام برد.
همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.
مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده است. وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره‌گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته است. استیو جابز همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین



این شرکت را بنیانگذاری کردند. رونالد وین در کمتر از دو هفته پس از تأسیس شرکت سهام خود را به جابز و وزنیاک واگذار کرد

کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسماً با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند. بلافاصله در سال ۱۹۷۷ اپل نوع دیگری از کامپیوتر شخصی یعنی Apple II را وارد بازار کرد که به دلیل مجهز بودنش به فلاپی درایو ۵٫۲۵ اینچی از رقبای دیگر خود در آن دوره نظیر Commodore که از نوار مغناطیسی برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کرد، پیشی گرفت. در سال ۱۹۸۰ اپل سعی کرد با معرفی مدل Apple III که به نوعی بهینه شده سری Apple II به شمار می‌آمد با بزرگ‌ترین رقیب آن دوره یعنی آی‌بی‌ام که با تجهیز کامپیوترهای خود به سیستم‌عامل DOS توانسته بود سهم زیادی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد، وارد رقابت جدی شود اما به دلیل ایراداتی که در طراحی این مدل وجود داشت مجبور شد تا صدها دستگاه از Apple III فروخته شده را به کمپانی برگردانده و از همین‌جا با تعیین و تشخیص راه‌حل‌های ممکن برای رفع مشکل مدل Apple III ایده ساخت مدلی جدید خلق شد.

فراگیری بازسازی آی پد توسط جدیدترین شیوه های تخصصی توسط موسسه های پیشرفته

موسسه پارسه در زمینه تعمیرات اپل و آی پد فعالیت میکند.درهمین راستا این موسسه دوره آموزش تعمیرات آی پد برگزار میکند

۱۳۹۴ دی ۲۶, شنبه

نکاتی برای دوام بیشتر آرایش

 

عنوان : نکاتی مهم برای گرفتن ویزای استرالیا

 (ارزشیابی مهارت ها):
اولین قدم برای متقاضیان اخذ اقامت نیروی کار ماهر استرالیا  (general skilled migration) انتخاب یک شغل از لیست مشاغل استرالیا ست که مطابق با تحصیلات وی باشد تا مهارت هایش مورد ارزشیابی قرار گیرد.معیار های ارزشیابی مهارت های فرد متقاضی برای هر شغل انتخابی متفاوت است و بطور کلی تکیه بر مدارک،تجربه و سوابق کاری و توانایی فرد در مهارت زبان انگلیسی دارد.لیست مشاغل استرالیا( sol) شامل 190 حرفه یا بیشتر است و اگر رشته تحصیلی شما شامل مشاغل موجود در این لیست گردد می توانید برای ویزای این ویزای بطور مستقیم  درخواست ارائه کنید.

 

تحصیل در استرالیا

 

 

کسانی که رشته تحصیلی شان شامل لیست مشاغل ( sol) نمی گردد می توانند از طریق لیست مشاغل اسپانسری استرالیا     consolidated sponsored occupations list (csol) اقدام نمایند. لیست مشاغل(csol) شامل بیش از 600 حرفه می گردد که از طرف کارفرمایان در ایالت های مختلف استرالیا پیشنهاد می شود.به هر حال اگر رشته شما شامل لیست مشاغل ( sol) نمی گردد برای اقدام به یک اسپانسر ایالتی یا کارفرما نیاز خواهید داشت.

2. skillselect چیست و چگونه باید از این مرحله گذشت؟
تمام متقاضیان اخذ اقامت دائم و موقت استرالیا  برای پذیرش باید از مرحله skillselect عبور نمایند.از طریق این برنامه متقاضیان به بیان علاقه مندی خود ((eoi به درخواست خود پرداخته و پس از پذیرش از طرف دولت استرالیا برای او دعوتنامه ای ارسال می شود تا بتواند درخواست اقامت خود را ارائه دهد.قبل از ارسال فرم skillselect توصیه می شود تا مرحله ارزشیابی مهارت ها و تست مهارت زبان انگلیسی را گذرانده باشید تا مهم ترین معیار های ارائه درخواست بعد از دریافت دعوت نامه را داشته باشید. دپارتمان مهاجرت به استرالیا بر طبق عملیاتی اتوماتیک هر دوهفته یکبار برای کسانی امتیاز بیشتری دارند دعوت نامه ارسال می نماید.برای دریافت دعوتنامه باید مجموع امتیازات شما به عدد 60 برسد.

3 . graduate temporary visas (ویزای موقت فارغ التحصیلان) :
ویزای موقت فارغ اتحصیلان به شما اجازه می دهد بعد از اتمام تحصیلات خود در کشور استرالیا به مدت 18 ماه دیگر یا بیشتر برای کار و زندگی بمانید.

دو نوع ویزا برای فارغ التحصیلان وجود دارد:

graduate work :این ویزا 18 ماهه است و لازمه آن این است که رشته تحصیلی فرد متقاضی در لیست مشاغل ( sol) وجود داشته باشد.

 post study work:این نوع ویزا دو نوع دو ساله برای کسانی که می خواهند تحصیلات خود را در مقطع لیسانس و چهارساله برای کسانی که می خواهند تحصیلات خود را در مقطع دکترا به اتمام برسند دارد.اما این ویزا به متقاضیانی تعلق خواهد گرفت که اولین بار برای ویزا تحصیلی خود در تاریخ 5 نوامبر 2011 یا بعد از درخواست داده باشند.

برای کسب هر یک از این ویزاها فرد باید بمدت دوسال تحصیلات آکادمیک  خود را در کشور استرالیا گذرانده باشد و مدرک آیلتس 6 یا بیشتر در هر چهار مهارت داشته باشد.با داشتن هر نوع از ویزاهای فارغ التحصیلی فرد حق این را دارد تا بطور تمام وقت کار کرده و تحصیل کند.

داشتن این ویزا برای دانشجویان بین المللی بسیار مفید است زیرا:

- زمان بیشتری دارند تا تحصیل کنند،سابقه کاری بدست آورند و مهارت های خود را در زبان انگلیسی بهبود بخشند.

- فرصت بهتری خواهند داشت تا از طرف یک کارفرما برای کار اسپانسری دریافت کنند.

- فرصت این را خواهند داشت تا به ایالت های مختلف استرالیا سفر کنند تا بتوانند از طریق ویزاهای ایالتی ( state nominaton) استرالیا برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

- بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند از bridging visa استفاده نمایند تا راحت تر به ویزا (general skilled migration) و اقامت دائم استرالیا دست یابند.

 

4. get nominated by a state (معرفی شدن از طرف یکی از ایالت ها):
ویزای( state nominaton) مزایا بسیاری برای دانشجویان بین المللی خواهد داشت ،بدلیل:

-کسب امتیاز بیشتر:10 امتیاز اسپانسری برای زندگی در منطقه شهری و 5 امتیاز اسپانسری برای زندگی در استرالیا و مناطق دیگر.

-لیست مشاغل با تعداد بیشتر:دانشجویان می توانند حرفه خود را از لیست مشاغل (csol) انتخاب کنند که به نسبت لیست مشاغل ( sol) تعداد بیشتری دارد.

-اولیت در skillselect : دانشجویان بجای اینکه منتظر دریافت دعوت نامه خودکار دولتی شوند خیلی زود تر می توانند دعوتنامه ایالتی را بدست آورند.

 

english language ability. 5 (توانایی در مهارت زبان):
برای ارائه درخواست  تمام ویزاهای (general skilled migration) به توانایی در مهارت زبان انگلیسی با حداقل نمره 6 یا بیشتر نیاز است.

یکی از راه های بدست آوردن ویزای اقامت دائم استرالیا داشتن مهارت در زبان انگلیسی بیشتر از حداقل مهارت برای کسب امتیاز لازم است.بعبارتی دیگر اگر موفق به دریافت نمره آیلتس 7 گردید امتیاز 10  و با نمره آیلتس 8 امتیاز 20 را کسب خواهید کرد .دانشجویانی که برای مدتی در استرالیا زندگی کرده اند و توانایی خود را در مهارت زبان افزایش داده اند راحت تر می توانند به بیشترین امتیاز در مهارت زبان دست یابند.

 

6. work experience points (امتیاز سابقه کار):
برای کسب اقامت دائم استرالیا 20 امتیاز برای داشتن سابقه کار متقاضی در نظر گرفته شده است.سوابق کاری خارج از استرالیا و داخل کشور استرالیا هر دو محاسبه خواهد شد.

برای اینکه سوابق کاری شما محاسبه شود باید دارای شرایط زیر باشد:

- تنها سوابق کاری در نظر گرفته می شود که مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.

- سوابق کاری شما بعد از اتمام تحصیلاتتان در آن رشته محایبه می شود.سابقه کار در حال تحصیل در کشور استرالیا به حساب نمی آید مگر اینکه بطور مثال تحصیلات خود را در کشور خودتان در یک مقطع به پایان رسانده باشید ودر حین  ادامه تحصیل در استرالیا کار کنید.

-در حین تحصیل تنها 20 ساعت کار در هفته شما از کل ساعات تحصیل محاسبه می گردد.

-اگر هر یک از شرایط ویزای خود را نقض کنید سوابق کاریتان در نظر گرفته نخواهد شد.

 

7. study in australia (تحصیل در استرالیا):
داشتن مدارک زیر می تواند به شما در کسب اقامت دائم استرالیا کمک نماید:

- دو سال تحصیلات آکادمیک در استرالیا :اگر دو سال تحصیلات خود را در استرالیا بگذرانید 5 امتیاز دریافت نموده و واجد شرایط دریافت ویزای موقت فارغ التحصیلی می گردید.

-کسب صلاحیت های لازم: برای اخذ اقامت استرالیا از طریق انتخاب یکی از مشاغل موجود در لیست ( sol) نیاز به ارزشیابی مهارت داشته و در پایان دو سال تحصیل و با کسب ویزای فارغ التحصیلی  و کار در این کشور شرایط را برای خود آسان تر می نمایید.

- سال حرفه ای:سال حرفه ای در اختیار دانشجویان رشته های حسابداری،مهندسی و فنآوری اطلاعات قرار خواد گرفت.بعبارتی دیگر بعد از اتمام دوره اصلی تحصیلات خود با داشتن ویزای فارغالتحصیلی در یک دوره آموزشی حرفه ای به همراه کار شرکت می کنند که برای آنها 5 امتیاز اضافی به ارمغان می آورد.

-تحصیلات منطقه ای:دانشجویانی که دو سال تحصیلات آکادمیک خود را در یکی از مناطق استرالیا مثلا نورس تریتوری بگذرانند نه تنها 5 امتیاز بیشتر دریافت کرده بلکه راحت تر می توانند برای ویزای معرفی ایالتی ( state nominaton) اقدام نمایند.

 

8. employer sponsors (حمایت کارفرما):
بسیاری از دانشجویان برای کسب اقامت دائم استرالیا از ویزای اسپانسری کارفرما استفاده می کنند که ارزشیابی مهارت ندارد و لیست مشاغل (csol)   گسترده تری دارد.

انواع ویزاهای اسپانسری عبارتند از:

- ویزای موقت 457 :

این ویزا 4 ساله است و فرد  متقاضی باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 5 و حداقل درآمد  $53,900 داشته باشد.کارفرمایان برای اسپانسر شدن باید قادر باشند نیاز های مالی و آموزشی کارجو را برآوردن نمایند.

-  employer nomination scheme) (ویزای معرفی کارفرما)
این ویزا دائم است و بیشتر دارندگان ویزای 457 بعد از اتمام دو سال کار موفق به دریافت آن می گردند.همچنین  فرد بعد از ارزشیابی مدارک و ارائه سه سال سابقه کاری مرتبط می تواند مستقیما برای این ویزا درخواست ارائه نماید.

 

9.  regional skilled migration scheme) (مهاجرت منطقه ای):
برای داشتن این ویزا که دائمی است نیاز به پیشنهاد کاری از سوی کارفرما می باشد و دانشجویان بدون ارزشیابی مدرک و داشتن ویزای 457 می توانند بطور مستقیم  برای این ویزا درخواست ارائه نمایند.

 

10.  get your bridging visa right (دریافت بریجینگ ویزا بدرستی):
این ویزا برای دانشجویان کمی چالش بر انگیز است و یک اشتباه به معنای حضور غیر قانونی دارنده در خاک استرالیا می باشد.

مهم ترین نکات در مورد این ویزا چیست:

- دریافت دعوتنامه و داشتن مجوز برای درخواست ویزای (general skilled migration) به معنای دریافت کردن ویزای بریجینگ نمی باشد.

- بسیاری از دانشجویان زمان کافی ندارند تا قبل از پایان اعتبار ویزای دانشجویی خود برای ویزای فارغ التحصیلی،اقامت دائم و یا هر ویزای دیگری درخواست دهند و آنها می توانند از این نوع ویزا استفاده نمایند.

-با داشتن ویزای بریجینگ می توانید به خارج از کشور سفر داشته باشید و باید قبل از سفر برای دریافت آن اقدام نمایید و این مستلزم پرداخت هزینه و توضیح دلیل سفر شما می باشد.

-دانشجویان با داشتن بریجینگ ویزا در حالی که منتظر نتایج درخواست ویزای  (general skilled migration) هستند حق کار بصورت تمام وقت را دارند .

مهاجرت


 
11. keep up to date (بروز بودن):
قوانین مهاجرت استرالیا بطور مداوم در حال تغییر است و فرد متقاضی باید از طریق سایت های مهاجرت و دولتی استرالیا و یا از طریق افراد آگاه در این زمینه از آخرین تغییرات مطلع گردند تا بتوانند بهترین و صحیح ترین راه را انتخاب نمایند.