۱۳۹۴ آذر ۲۳, دوشنبه

خانه های کوچک و دکوراسیون در آنها

عنوان : دکوراسیون اتاق کودکان و نوزادان در یک اتاق کوچک 

شرط اینکه شما فضای خانه و خواسته های خود از دکوراسیون داخلی منزلتان را بشناسید و بر اساس آن ها طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود را انجام دهید.
اگر شما نیز مانند بسیاری از ساکنین واحدهای آپارتمانی شهرهای بزرگ، دارای خانه ی کوچکی هستید و دوست دارید با استفاده از طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود فضایی دلنشین تر و شاداب تر طراحی نمایید . برای شروع کار باید به این مسئله توجه نمایید که شما قصد دارید دقیقا چه امکاناتی در منزلتان داشته باشید و آیا فضای کافی برای این امکانات در اختیار دارید؟  همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار دلنشین و دوست داشتنی است به شرط آنکه بدانید دقیقا از طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود چه انتظاراتی دارید و بر اساس آن گام های خود در طراحی را بردارید.

کنسول چوبی پله ای
یک کنسول چوبی پله ای و زیبا با کشوهای تزیین شده با طرح های خاص چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت. مخصوصا اگر این کنسول فضای زیادی را هم برای جا دادن لوازم و وسایل را در اختیارتان قرار بدهد و خودش هم به عنوان  یک المان زیبا و چشم نواز در گوشه خانه تان قرار بگیرد. حس و حال کلاسیک که با آمدن این کنسول به خانه شما می آید می تواند حسابی دکوراسیون داخلی خانه تان را تحت تاثیر قرار بدهد.

فرم و اندازه مبل در دکوراسیون یک خونه کوچیک
نکته اول که از همه مهمتره و در واقع همه چیز به ون بستگی داره مبلمانه. اگر من جای شما بودم و مبلمان بزرگی داشتم، در درجه اول بهانه ای رو جور میکردم و مبل های خونه رو عوض میکردم. چرا که بیشترین تاثیر رو در تنگتر کردن فضا داره. اول از همه مبلمان باید ریز اندام باشه. مبل ها و صندلی های بزرگتون رو با مبل های کوچک و جمع و جور عوض کنید. درسته که ممکنه خیلی بهشون علاقه داشته باشید و صندلی یا مبل دلخواهتون رو از دست بدید. ولی در عوضش فضای بازتر و دلنشینتری خواهید داشت.

میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده

اگر برای پذیرایی از مهمانان هایتان احتیاج به میزهایی با سبک و سیاق متفاوت دارید بی شک این میزها می توانند جزو بهترین انتخاب ها باشند. سطح رویه این میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده است و ظاهری ساده و بدون تزئینات تجملی دارند که همین مساله می تواند دلیل قانع کننده ای برای شما باشد. این میز ها حتی اگر در کنار مبل ها هم قرار نگیرند به راحتی جای خودشان را در دکوراسیون داخلی خانه پیدا می کنند و تبدیل ب یکی از المان های مهم در اتاق نشیمن و پذیرایی شما می شوند.
کوسن هایی متفاوت
این روزها بازارها پر شده اند از کوسن هایی با ابعاد اندازه و طرح های مختلف که به راحتی هر سلیقه و هر سبکی از دکوراسیون داخلی خانه را پوشش می دهند. آن قدر تنوع این عناصر کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی خانه زیاد است که گاهی حتی انتخاب را هم سخت می کنند.

کفپوش و فرش در دکوراسیون خانه
برای یک خانه کوچک بهتره به جای موکت و فرش از کفپوش هایی که در بازار هست استفاده بشه. که به بازتر شدن فضا کمک میکنه. استفاده از موکت و فرش در سراسر اتاق اون رو بیش از حد شلوغ میکنه و بهتره تنها به عنوان یک تزیین در وسط کار قرار بگیره. نه اینکه تماما روی کف رو بپوشونه.

ست مبلمان ها با رنگ های خاص
استفاده از رنگ های خاص و غیر متعارف برای مبلمان ها و وسائل و لوازم دکوری ویژگی خاص و بارز گالری شین است. عکس بالا ترکیبی از انواع مختلف مبلمان ها از جمله کاناپه، مبل راحتی و حتی مبلی با تم سلطنتی را نشان می دهد که با رنگ آبی تیره خود هم حس راحتی را القا می کنندو هم درعین حال برای پذیرایی از مهمان ها مناسب هستند.

صندلی راک با طراحی مینیمال
اگر فکر می کنید که صندلی های راک معمولی که در بازار وجود دارند برای خانه کوچک تان مناسب نیستند در گالری شین می تانید نمونه های مینیال تر و ساده تری از این صندلی ها را پیدا کنید و از حضور آن ها در دکوراسیون اتاق نشیمن و یا حتی اتاق کودک تان لذت ببرید.

استفاده از دکور و تزیینات در اتاق نشیمن کوچک
باید سعی بشه از تزیینات و شلوغی های بیش از حد پرهیز بشه. برای تزیین فضا از دکور های ساده و کوچک و در عین حال شیک استفاده کنید. به تناسب های رنگی و تعادل رنگی هم که در مطالب قبلی دکوراسیون و روانشناسی رنگها 1 و 2 به اونها اشاره کردیم هم توجه کنید. فضا رو بیش از حد نباید رنگی و شلوغ کرد. به عنوان مثال برای تزیین میتونیم از یک گیاه زیبا و یا یک شمع و یا یک مجسمه کوچک و زیبا استفاده کنیم. همین ها به اندازه کافی به منزل ما طعم و رنگ میدن و احتیاجی به لوازم اضافی نیست.اگر لوازم تزیینی زیادی دارید، پیشنهادم اینه که اونها رو در کمد بذارید و هر چند وقت تزیینات خونتون رو عوض کنید. اینطوری هم لوازمتون هدر نرفته و داریدشون و هم به دکوراسیون خونه تنوع دادید.
گلدان ها و آینه ها
علاوه بر اجزا و عناصر با ابعاد و اندازه بزرگ ماند صندلی ها، مبلمان ها و غیره، گالری شین توجه خاصی به وسایل کوچک تر مانند آینه ها و گلدان ها دارد و برای آن ها هم طراحی های خاص و مناسب با سلیقه همه افراد در نظر گرفته است.


نورگیر در خانه های کوچک
پنحره بسته هیچ فایده ای نداره.اگر اتاق نشیمن شما دارای پنجره اس. این رو یک خوش شانسی بدونید و نهایت استفادتون رو ازش بکنید. پرده ها رو بکشید و بذارید ور به داخل نشیمن نفوذ کنه. هم به زیبایی و طراوت و دلنشینی خانه شما کمک میکنه و هم باعث میشه نشیمن کوچک شما بزرگتر به نظر برسه. پنجره میتونه به عنوان یک تابلوی زیبا در نشیمن شما باشه.

 مهاجرت به استرالیا   آرایشگاه عروس 

۱۳۹۴ آذر ۱۵, یکشنبه

بازار کار در ایران و دنیا برای متخصصین ECU , و تعمیر لپ تاپ

  • عنوان : دوره های آموزش بین الملیی تعمیرات لپ تاپ و آموزش ECU و مدارک بین المللی آنها

  • ECU چیست؟و نقش ECU در سیستم خودرو چیست؟

  • امروزه با توجه به پیشرفت دنیا و تکنولوژی و حضور تکنولوژی و کامپیوتر در همه لایه های زنگی بشر مانند پزشکی,سرگزمی,تحصیل,رانندگی و ... نیاز به متخصصین جهت مدیریت این سیستم ها و کنترل هروز بیشتر احساس میشود و البته در کنار استفاده از تکنولوژی ها مطمئنا این سیستمها دچار مشکلات و خرابی های میشود.که این موضوع نیز باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای برای تعمیر این تکنولوژی ها میشود.به عنوان مثال با ورود تکنولوژی به سیستم خودروها و مجهز کردن ماشینها به کامپیوتر یا همان ECU مطمئنا برای از بین بردن مشکلات احتمالی این سیستم هوشمند و عظیم نیاز به افرادی جهت  آموزش تعمیر ecu  دارد.البته در این دوره که هر لحظه دنیا در حال پیشرفت میباشد و از سوی دیگر به دلیل عدم امنیت موجود در دنیای تکنولوژی به دلیل وجود سو استفاده کنندگان شما به هر کسی برای انجام سرویس و یا تعمیر وسایل نمیتوانید اعتماد کنید.پس با خواندن مطالب زیر و گذراندن دوره های تعمیر ECU و یا آموزش تعمیرات لپ تاپ و یا آموزش های مورد نیازتان می توانید کار هایتان را خودتان انجام دهید.

ECU

ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و همان‌طور که مي‌دانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شده‌اند و مغز اين سيستم ECU مي‌باشد.ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخ‌هاي لازم را به خروجي‌ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ها و ... اعمال مي‌کند. سنسورهاي کيت‌هاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي‌تواند شرايط موتور را درک کند.از جمله سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از: 
سنسور دور يا RPM,,سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP,,سنسور دريچه گاز يا TPS,,سنسور دماي آب يا CTS,,سنسور دماي هوا AT,,سنسور اکسيژن يا لاندا,,سنسور ضربه

در داخل ECU دو نوع حافظه موجود است : حافظه موقت و حافظه دائم

سازندگان معروف ECU:شرکت Bosch آلمان,,شرکت Delco آمريکا,,شرکت Ford آمريکا,,شرکت Siemens آلمان,,شرکت Magneti Marelli ايتاليا,,شرکت Sagem فرانسه,,شرکت Nippon Denso ژاپن

اجزای تشکیل دهنده ECU

این قطعه یك میكرو كامپیوتر كوچك است که در داخل اتاقک موتور ماشین جای گرفته است و می تواند اطلاعاتی را به صورت زنده و همزمان از سنسور های مختلف وابسته بگیرد و با تعیین شرایط لحظه ای موتور برای اجزای مختلف موتور فرامینی را صادر کند تا از این طریق زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم سازی شرایط مناسب برای ایجاد بهترین احتراق در داخل سیلندر تامین شود.

سنسور چیست ؟ سنسورها کیت های انژکتوری هستندکه هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ،به ECU در درک بهتر شرایط موتور کمک می کند. سنسورهای مهم خودروهای انژکتوری عبارتند از : سنسور دور يا RPM، سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP، سنسور دريچه گاز يا TPS، سنسور دماي آب يا CTS، سنسور دماي هوا ATS، سنسور اکسيژن يا لاندا، سنسور ضربه و ...

سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از: سنسور دور يا RPM، سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP، سنسور دريچه گاز يا TPS، سنسور دماي آب يا CTS، سنسور دماي هوا ATS، سنسور اکسيژن يا لاندا، سنسور ضربه و ...امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

شرکتهای خودروسازی، ECU را برای یک آب و هوای خاص طراحی نمی‌کنند بلکه مقادیر map را بگونه‌ای تنظیم می‌کنند که برای انواع شرایط جغرافیایی جوابی بهینه و معقول بدهد. بنابراین map، در این حالت برای تمام خودروهای از یک مدل بهینه است نه هر خودروی خاص؛ زیرا هیچ دو خودرویی، حتی از یک مدل کاملاً مانند یکدیگر نیستند.اگر سیستمی بتواند این نقیصه را از ECUها برطرف کند، آنگاه می‌توان به طور اختصاصی map هر خودرو را کالیبره کرده و توان آن را افزایش داد.امروزه تیونینگ ECU خودروها، بحث جا افتاده ای است و شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند بطور کلی دو روش برای تیونینگ خودروهای انژکتوری وجود دارد. روش اول خواندن دیتاهای map) ECU )و دادن دیتاهای جدید شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالند از جمله: Eurochip، Chip Tuning، Tech TV، Autospeed و ..

.یکی از اشکالات این روش اینست که بشدت وابسته به ساختار ECU است و با پیچیده شدن سخت افزار ECU امکان خواندن و تغییر دیتاهای آن مشکل و گاهی غیرممکن می شود مگر آنکه شرکت سازنده ECU خود نحوه دسترسی به اطلاعات را در اختیار شرکتهای تیونینگ بگذارد.روش دوم اضافه کردن یک سخت افزار جانبی به ECU جهت تغییر پارامترهای ECU است. این روش گرچه گرانتر تمام می شود اما وابسته به نوع ECU نیست.

آشنایی با قطعات مختلف لپ تاپ و نحوه نگه داری و تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ

صفحه کلید و بحران ریختن آب روی آن

کم پیش می آید یکی از ما، مدت های زیادی با سیستم کار کند و کنارش فنجان چای یا لیوان آب و شربت و یا هر نوشیدنی نباشد! به هر حال گاهی هنگام کار سریع با سیستم ممکن است دستمان به گوشه لیوان بخورد و کاری که نباید بشود رخ دهد! در این لحظه، می توانید ببینید چه فاجعه ای رخ داده است! کافیست ببینید که کیبردتان خیس شده است! شاید اولین کاری که کنیم این باشد که آن را وارونه کنیم و در آفتاب قرار دهیم تا خشک شود! اما راه حل های دیگری هم وجود دارد که به ما کمک می کند به بهترین شیوه کیبرد را به حالت اولیه برگردانیم.

خیس شدن صفحه کلید

بهترین راه در درجه اول این است که عادت نوشیدن در کنار سیستم را ترک کنید تا دوباره این مشکل برایتان رخ ندهد.سریع باید کابل کیبورد را از آن جدا کنید و کیبرد را طوری قرار دهید که آب به بقیه منافذ وارد نشود. بهترین راه وارونه کردن است که در بالا گفته شد!اگر مایعات چسبنده نباشند ( مثل شربت ) می توانید به راحتی به همین صورت منتظر خشک شدن باشید!می توانید از پنکه و سشوار هم استفاده کنید و روال خشک کردن را تسریع بخشید!البته نباید در هنگام استفاده از سشوار، از حالت گرم آن استفاده کنید.اگر دکمه ها قابل جدا سازی هستند می توانید به راحتی دکمه ها را جدا کنید البته برخی از دکمه ها مثل شیفت و کنترل وو اسپیس بار کمی سخت تر باز می شوند و نیاز به دقت زیادی دارند.اگر بعد از خشک شدن متوجه شدید برخی کلید ها کار نمی کنند حتما به سراغ یک متخصص بروید و ادامه کار را به وی بسپارید و بعد هم دوباره یادتان باشد که دیگر در کنار سیستم لیوان آب نگذارید!

Motherboard : مدل های غیر استاندارد قابل ارتقا نیستند.

CPU : نصب CPU سریعتر از همان نوع و مدل معمولا امکان پذیر است، اما به خاطر مسائل مربوط به ولتاژ، حرارت، یا BIOS ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد. افزایش سرعت کلاک هم معمولا زیاد نخواهد بود.

Memory: معمولا فقط یک یا دو اسلات SIMM/DIMM خالی خواهد بود. برای همین هنگام ارتقا مجبورید ماجول های قبلی را بردارید.

Vide adaptor/chipset: در مادربوردهای غیرقابل ارتقا، ویدئو به صورت مجتمع عرضه می شود.

Video display: مدل های غیر استاندارد و اتصالات جدا نشدنی مانع از ارتقا می شوند. معمولا می توان یک نمایشگر اکسترنال را به سیستم متصل نمود.

هر روز تعداد زیادی از کاربران سراغ لپ تاپ ها می روند، زیرا آسان بودن استفاده از این ابزار توجه آن ها را جلب می کند. چند سالی است که این دسته از کامپیوترها در مقایسه با رقبای خود یعنی کامپیوترهای رومیزی چند سال قبل، قوی تر هستند و در عین حال به شما امکان می دهند تا هر زمان که می خواهید، مشغول کار شوید. اما آن چه بسیاری از خوانندگان ما به آن عادت کرده اند این است که به محض مواجه با مشکل، به سرعت کیس کامپیوتر را باز می کنند؛ امری که در مورد لپ تاپ ها غیر ممکن است، زیرا این دسته از کامپیوترها به صورت یک جعبه مهر وموم و بدون امکان دستکاری، در اختیار شما قرار می گیرند. در داخل جعبه لپ تاپ، مجموعه ای از مؤلفه ها به صورت متراکم، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به نظر می رسد که هیچ راهی برای نفوذ به داخل آن و بررسی قطعات دستگاه وجود ندارد. به همین دلیل عکس العمل بسیاری از ما به محض بروز مشکل، تماس با متخصصان این امر است.

آشنایی با مقدمات امنیت شبکه و کارایی مدرک بین المللی این دوره در دنیا

عنوان : معرفی بزرگترین کمپانی برگزار کننده دوره های حرفه ای شبکه و امنیت شبکه و آشنایی با تاریخچه سیسکو

در ادامه به معرفی این مدارک و شرایط مختص به بازار کاری و همچنین مهارت هایی که در این دوره می آموزید خواهید پرداخت.

تاریخچهMCSE:

تاريخچه اين مدرک به طور رسمی از Windows Server 2000 آغاز گردید يعني جايي که Microsoftپس از چندين سال نسخه ايي از سیستم عامل سرور را به بازار معرفي کرد که از جد بزرگ خود خود يعنيWindows NT Service Pack4 بسيار پيشرفته تر و داراي قابليت هاي زيادتري بود و به نوبه خو تحولی جدید را در عرصه شبکه و مدیریت و مهندسی آن ایجاد نموده است،به اين ترتيب Microsoftبا توجه به موارد تغییرات و گستردگي و قابليت های نوین قرار داده شده در سیستم عامل جدیدش به فکر تدوين مدارک تخصصی تحت عنوان MCSE & MCSA 2000 افتاد تا به اين ترتيب دارنندگان اين مدارک با آموختن دروس و مفاهیم مشخص شده از سوی ماکروسافت بتوانند به طور کامل از قابليت ها و توانايي هاي آن استفاده نمايند.

مهندسی سیستم‌ها (MCSE)

مدرک MCSE مایکروسافت اولین مدرک برای متخصصین IT است که وظیفه تحلیل، طراحی و اجرای سیستمهای مبتنی بر ویندوز را در دفاتر و ادارات مختلف به عهده دارند. این مدرک برای افرادی مناسب است که در یکی از پستهای مهندس یا تحلیلگر سیستمها، مهندس بخش فنی، مهندس یا تحلیلگر شبکه و مشاور فنی مشغول به فعالیت هستند. جهت کسب این مدرک هر داوطلب باید مجوعا ۷ امتحان را پشت سر بگذارد.
MCSE = Microsoft Certified System Engineer

مطالبی که در این مقاله آمده در مجموع در ارتباط با دوره های آموزشی بین الملی با مدارک معتبر و جهانی در ایران و توضیحاتی برای آشنایی اولیه با این دوره ها و موضوعات که در این دوره فراگیر یاد خواهد گرفت است.از جمله این دوره ها می توان به  آموزش ccnp  و یا آموزش امنیت شبکه اشاره کرد که از جمله دوره های شرکت های بزرگی همچون سیسکو و مایکروسافت می باشد.هر کدام از این دوره ها شرایط خاصی جهت پذیرفته شدن و طی کردن دوره را دارند و البته شریط کاری برای این دوره ها در بازار کار بین المللی بسیار خوب است.

معرفی دوره مایکروسافت- MCITP

امروزه حدود 76 درصد سیستم های مورد استفاده در دنیا از سیستم های عامل مایکروسافت استفاده می کنند. در ایران نیز سازمان ها و شرکت و ادارات دولتی از سیستم عامل های مایکروسافت بعنوان کلاینت و سرور استفاده می کنند.مدیران شبکه این واحدها به منظور نصب وراه اندازی ،مدیریت ،ارائه سرویس های کاربردی ودسترسی از راه دور و پیاده سازی قابلیت های نوین این محصولات لازم هست که آموزش های کاربردی در این زمینه داشته باشند.شرکت مایکروسافت مدارک مختلف جهت آماده سازی مدیران شبکه طراحی وارائه کرده است.از جمله آنها می توان به مدارک MCTS ,MCSA,MCSE,MCITP اشاره نمود.عصرشبکه به عنوان قوی ترین مرکز آموزش دوره های تخصصی،تمامی دوره های آموزشی شرکت مایکروسافت را به صورت استاندارد وکاربردی ارائه می نماید.دوره های استاندارد براساس سیلابس اصلی مایکروسافت ارائه می شود ،درحالیکه دوره های کاربردی توسط کارشناسان عصر شبکه طوری طراحی می شوند که دانشجویان با هدف هزینه کمتر و زمان کوتاهتر بتوانند تخصص لازم برای حضور قوی ومحکم در بازار کار کسب نمایند.مدرک متخصص مهندسی شبکه های مايکروسافت يا MCITP از سری دوره های Professional،نشانگر مهارت فرد در به کارگيری ومدیریت2008 Microsoft Windows Server می باشد. متخصصین دارای مدرک MCITP در ميان مهندسین و همکاران متخصص خود به عنوان مدیران شبکه مبتنی بر مایکروسافت و پیشروان طراحی زیرساخت ویندوزسرور شناخته می گردند .

MCITP مخفف Microsoft Certified IT Professional می باشد، اولین تغییر مایکروسافت در تغییر نام مدرک MCSE به MCITP بر می گردد و تمامی امتحانات و دوره هایی که که می بایست گذرانده شود بر روی سیستم عامل Server 2008 می باشد، مورد دیگر مربوط به تغییر نام MCP به MCTS می باشد.

MCTS مخفف Microsoft Certified Technology Specialist می باشد، این مدرک مربوط به دوره آموزشی windows server 2008 می باشد در صورتی که امتحان بین المللی هر دوره آموزشی را با موفقیت بگذرانید مایکروسافت به شما یک مدرک MCTS خواهد داد، بعد از اینکه تمامی دوره های لازم را طی نمایید و مدارک MCTS هر کدام را از مایکروسافت دریافت کردید، در نهایت به شما یک مدرک کلی MCITP از سوی مایکروسافت اعطا خواهد گشت.
در ابتدا قصد معرفی دوره MCITP را داریم این دوره به دو صورت دسته بندی می شود:
Enterprise Administrator on Windows Server 2008
Server Administrator on Windows Server 2008


مدرک MCITP ، گواهینامه تخصصی مهندسی شبکه های مایکروسافت ، مبتنی بر سیستم عامل Windows Server 2008 است.

با جایگزینی Win Server 2008 به جای Win Server 2003 و جایگزینی Win Vista و Windows7 به جای Win XP مدارک نسل جدید مایکروسافت MCITP نیز جایگزین MCSE شد. MCITP On Win 2008 ويژه متخصصين تكنولوژي اطلاعات ( IT ) است كه بطور ايده آل در محيط ‫ هاي شبكه ‫ هاي پيچيده كامپيوتري، با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار مي ‫ باشند. افراد داوطلب دريافت اين گواهينامه بايد در مجموع پنج امتحان را با موفقيت پشت سر بگذارند. لذا آموزشگاه کندو در اين راستا يك دوره آموزشي جامع شامل پنج امتحان مايكروسافت را برگزار مي ‫ نمايد.این دوره نسل جدید مدارک شرکت Microsoft (مایـکروسافت) می باشد. مدرک MCITP یعنـی داشتـن تخصص در مهندسی شبکه های مایکروسافت.

CCNA و آموزش دوره CCNA

آموزش CCNA بيانگر توانايي شخص در نصب ،پيکر بندي ،پياده سازي و عيب يابي شبکه هايی در مقياس متوسط در زمينه Routing،Switching و شبکه هاي با ارتباطات راه دور که از سرويس هاي مخابراتي استفاده مي کنند مي باشد.

فراگیران پس از پایان آموزش CCNA توانایی مدیریت شبکه ها در مقیاس متوسط را خواهند داشت . این افراد می توانند سویچ های سیسکو را در این شبکه ها نصب و راه اندازی نموده و تنظیمات اولیه آنها را انجام دهند. همچنین پروتکل های Routing مختلف جهت برقراری ارتباط ساختمانهای مختلف یک شرکت با همدیگر همچون OSPF , EIGRP , RIP را می توانند config نمایند. همچنین این افراد با config کردن NATیاPAT درRouterهای سیسکو ، امکان اتصال کاربران یک شرکت به اینترنت رافراهم سازند. پیاده سازی IPV6 Static Routing و RIPNG از توانایی های دیگر مربوط به این فراگیران می باشد. از قابلیت های تخصصی آموزش CCNA می توان به توانایی آنها در پیاده سازی پروتکل های مختلف WAN همچون PPP , HDLC و مهمتر از همه FrameRelay اشاره کرد.

CCNP و دوره آموزش CCNP

شرکت Cisco systems يک شرکت آمريکايي توليد کننده ي تجهيزات شبکه است که مرکز آن در شهر سن خوزه در ناحيه ي معروف به دره ي سيليکوني در ايالت کاليفرنيا جاي دارد.اين شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحي مي کند و محصولات خود را با سه نام تجاري سيسکو ،لينک سيس(Linksys ) و ساينتيفيک آتلانتا (Scientific Atlanta ) به فروش مي رساند .در آغاز سيسکو فقط مسير ياب (Router )هاي جند پروتکل توليد مي کرد. ولي امروز محصولات سيسکو را در همه جا –از اتاق نشيمن گرفته تا شرکت هاي ارايه دهنده ي خدمات شبکه – مي توان پيدا کرد.شرکت سيسکو هم اکنون با 51480 کارمند داراي بازده 28/48 ميليارد دلار در سال 2006 و سود خالص 5/58 ميليارد دلار است .این شرکت در سال 2003 موفق به دريافت جايزه ي رياست جمهوري ران براون براي کيفيت مالي در روابط کارمندان و جامعه گرديد.معاون ارشد شرکت سيسکو يک ايراني تبار به نام محسن معظمي است . "لن بزاک" و "سندي لرنر"(داراي مدرک ليسانس از دانشگاه ايالتي کاليفرنيا ،فوق ليسانس اقتصاد سنجي از دانشگاه کلرمونت و فوق ليسانس علوم کامپيوتر از دانشگاه استنفورد).زوجي که در بخش کامپيوتر دانشگاه استنفورد کار مي کردند ،سيسکو را در سال 1984 تاسيس کردند.

Cisco Certified Network Professional

مدرك CISCO Certified Network professional - CCNP از سری مدارک سطح متخصص ، در رابطه با مهارت فني در نصب و تنظيمات و راه بري شبكه هاي LAN و WAN و نيز ارتباطات شبكه توسط سيستم شماره گيري تلفن براي شبكه هاي بزرگ بوده و نشانگر دانش و مهارت پيشرفته در زمينه شبکه می باشد . با اخذ اين مدرک ، يک متخصص شبکه دارای توانايی نصب ، راه اندازی و عيب يابی شبکه های محلی و شبکه های وسيع ( LAN و WAN ) جهت مجموعه های بزرگ با تعداد 100 تا بيش از 500 نود می باشد . مباحث اين مدرک بر روی مواردی همچون امنيت ،شبکه های متمرکز ،کيفيت سرويس يا QoS) quality of service ، virtual private networks VPN) و تکنولوژيهای broadband تاکيد دارد .

امنیت شبکه و کاربرد این دوره

وقتی بحث امنیت شبکه پیش می اید ، مباحث زیادی قابل طرح و ارائه هستند ، موضوعاتی که هر کدام به تنهایی می توانند جالب ، پرمحتوا و قابل درک باشند ، اما وقتی صحبت کار عملی به میان می اید ، مسئله به نحوی پیچیده می شود . ترکیب علم و عمل ، احتیاج به تجربه دارد و نهایت هدف یک علم هم ، به کار امدن آن هست . 
وقتی دوره تئوری امنیت شبکه را با موفقیت پشت سر گذاشتید و وارد محیط کار شدید ، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که " خب ، حالا از کجا شروع کنم ؟ اول کجا را ایمن کنم ؟ چه استراتژی را پیش بگیرم و کجا کار را تمام کنم ؟ " انبوهی از این قبیل سوالات فکر شما را مشغول می کند و کم کم حس می کنید که تجربه کافی ندارید و این البته حسی طبیعی هست . پس اگر این حس رو دارید و می خواهید یک استراتژی علمی - کاربردی داشته باشید.

دوره جامع امنیت شبکه

در دوره اول امنيت شبکه دانشجويان، مفاهيم و تکنيک‌هاي اوليه نفوذ و امنيت را فرا مي‌گيرند. در دوره دوم امنيت شبکه، دانشجويان بصورت تخصصي با مباحث تست نفوذ آشنا مي‌شوند و مي‌تواند در اين پروژه‌ها درگير شوند. و در دوره سوم امنيت شبکه، دانشجويان مباحث مديريتي و کل امنيت اطلاعات را فرا مي‌گيرند تا ديدگاه جامعي نسبت به مقوله امنيت، بدست آورند.



تخریب اطلاعات
برخی از مهاجمهان به آسانی با افرادی همکاری می کنند که دوست دارند همه چیز را از بین ببرند. در چنین حالتی، تأثیر روی توان محاسباتی شما و در نتیجه شرکت شما ، میتواند چیزی کمتر از یک حریق یا بلایای دیگری باشد که باعث می شود تجهیزات محاسباتی شما بطور کامل تخریب شوند.

اجرای فرامین غیر قانونی
مشخص است که یک فرد ناشناس و غیر مطمئن نبایستی بتواند فرامین را روی ماشینهای سرور شما اجرا کند. دو طبقه بندی عمده امنیتی برای این مشکل وجود دارد: دسترسی کاربر معمولی و دسترسی مدیریت .یک کاربر معمولی می تواند تعدادی از موارد سیستم را اجرا نماید ( همانند خواندن فایلها ، ارسال ایمیل به سایر افراد و غیره) که افراد مهاجم قادر به اجرای آنها نیستند.

انواع فایروالها
سه نوع عمده فایروال وجود دارد که که در زیر نام می بریم : مسیر کاربردی - فیلتر کردن بسته - سیستمهای ترکیبی (Hybrid systems)